Sara Lindahl Erlandsson

Alla inlägg under september 2010

-

Av Sara Erlandsson - 30 september 2010 20:22

 



I'm scared, you're scared, we're scared of this.



Av Sara Erlandsson - 30 september 2010 19:41

       


Rätt tråkiga bilder, jag vet... Men ja.

I måndags var jag och kollade på plusgymnasiet i Skövde, och jag börjar förmodligen där redan nästa vecka! Gutt.

I morgon är det Fredag :-). Jag & min klass ska festa... Fan vad kul vi kommer ha!
Bara tjejer. Kommer vara helt galet.

Har förresten blitt helt förälskad i Volbeats nya album. Konstigt. Eftersom jag inte har lyssnat på dom så mycket förut. Men ärligt talat, MUMS!   



Av Sara Erlandsson - 29 september 2010 20:51

... nystädat, rökelse, lugn & avslappnande musik
&


 

... detta ljuset.


Mysfaktor 9/10


Snart: varm choklad + K.A.T

Av Sara Erlandsson - 26 september 2010 21:25

Igår åkte jag till Hällekis i spöregnet. Var med Viktor och Thörn en stund, var meningen att vi skulle festa men det blev inte av. Vi satt hemma hos viktor och kollade på film istället & några drack ändå. Åkte hem vid ett.

    Hahaha, ser ni hur liten cykeln är för thörn eller?


***


Vaknade relativt tidigt idag, mådde inte så bra... Gick upp vid halv tio & mamma frågade mig om jag ville åka med på Geochaching. Jag tvekade lite först men sen bestämde jag mig för att åka med iallafall, och det ångrar jag inte!

Hade as roligt. Klättrade i berg, ner för stup, såg vattenfall & en hel del andra läskiga saker...


      Den där stenen letade vi efter. Den var hur liten som helst & låg bland typ 300 andra stenar, lätt!  
Det var nämligen kordinationerna till den riktiga chachen... & den var fanimej inte lätt att hitta!

  Till slut kom vi på att den kanske var här nere... Det är en spricka mellan ett berg och där skulle jag ner & klättra. Det kanske var 4 meter ner eller något & väl där nere var det fullt med vatten.
Tror ni det var läskigt? Oh ja.. Det kan jag lova, men fan vad kul det var!   

 

Mamma tog en bild på mig när jag var påväg ner. Det blev som tur var bredare och bredare ju längre ner jag kom men längst upp var jag tvungen att stå i sidled för att inte fastna... Det vita där nedanför mig är strömmande vatten. Det som var läskigt, det är att på bilden har jag bara gått ner en meter kanske. Fy.. Det var skit långt ner alltså!


 

Det var inte kallt i vattnet eller så... Nej, inte alls!  


   

Sen var det upp för vattenfallet som gällde.


 

DIT upp klättrade jag... Man kan inte ens se hur högt det är p.g.a min dåliga kamera -.- , men fyfan... Det var högt!


  En utav chacharna :-)



Nu ska jag lyssna på Volbeat, äta chips & välja kläder till imorgon :-) För då åker jag till skolan i Skövde & kollar på Stylist linjen där. Fan vad jag hoppas att det är något för mig! Isånafall flyttar jag antagligen snart till Skövde...


Vi hörs.

Av Sara Erlandsson - 25 september 2010 13:16

Igår i skolan hade vi ryggmassage, as gött att få!
Mindre kul att ge.
    Haha, söta Emma :-D

  




 

 hahah, Thörn sover på tåget hem ;-)



Igårkväll var jag i Hällekis en stund och kollade på film med Thörn & Wille, vi kollade på Grace. Fyfan vilken psykad film eller   


sen var vi ute lite och umgicks med dem andra, efter det åkte jag hem & la mig :-)



Idag kanske det är fest i Hällekis, annars vet jag inte vad som händer!

Av Sara Erlandsson - 23 september 2010 20:56

Åkte hem ifrån Vara förut. Var i Lidköping lite med Thörn. Jag sminkade honom & efter det kom vi på att han skulle ta passfoto... HAHA! Så på sitt passfoto har han smink på sig. Fyfan vad jag skrattade...


När jag kom hem märkte jag att skolkorten hade kommit på posten, det gick fanimej fort alltså! Tog det förra veckan. Såhär blev det:

   


Gillar inte bilden på mig.. Fy!


Nu ska jag in & äta varma mackor.   Sen ska jag städa mitt jävligt stökiga rum....


... sen ska jag gå lägga mig & sova :-)

Av Sara Erlandsson - 23 september 2010 12:45

Var utanför skolan och gick lite härromdagen och såg att det stog jätte många elever utanför skolan. Hela stenportsgatan var full.. Undrade vad det var som hade hänt & såg att branalarmet hade gått! Haha   


   

***


 

Senare på dan åkte jag till Hällekis. Var med Martin, Stoffe, Wille & Thörn ett tag.

Jävlades med Wille & Thörn som vanligt.. Slutade med att Thörn höll fast mig och Wille i håret samtidigt som Martin tog en bild. Aah, det ser ju ut som något helt annat på bilden... haha!


Sen när jag skulle åka hem började det regna som fan. Så mina vita skor var/är inte så vita längre..

Fiiiint...


 

Sen har jag färgat håret. Såhär såg det ut innan... Skit fult.


 

Under tiden


   


Efter :-) = resultat


Lite söta bilder ifrån skolan!   


  Amanda & Emma


  Lina & Saga

 



Efter skolan åkte jag till Vara & då var jag med Emma. Herregud vad mycket vi pratade! Hade riktigt mysigt & trevligt faktiskt :-)
Vi var uppe i Varas lagerhus... Helt sjukt högt var det. Skit läskigt! Sen gick vi ner för alla 9 våningar... Man blev helt snurrig eftersom man går runt hela tiden.

        I huset till höger bredvid vindkraftverket, där sitter jag nu! :-D haha häftigt att man kunde se så långt.. Fast jag har zoomat in en hel del.


  Alla trappor neråt... Det ser ut som en skit stor fläkt eller något. Jag kan lova att det var lite jobbigt att gå faktiskt. haha!



Igår var jag med Thörn en stund efter skolan medans jag väntade på mitt tåg. Gick & frågade om praktikplats men dom hade redan någon.. Fan också.
Vi gick och käkade ponfrites på burger king och sen åkte jag hem till Vara :-)
Där träffade jag Lela & var med henne till halv 8. När jag kom hem duschade jag & pratade i telefon med Amanda. Skönt att prata med mina gamla kompisar lite, jag & amanda har dessutom bestämt att vi ska prata minst en gång i veckan framöver.   

Nu ska jag ringa komunen och kolla skolskjutsar, sen vet jag inte vad jag ska göra riktigt men ikväll ska jag prata ut med Cicci!   

Av Sara Erlandsson - 23 september 2010 10:33

Jag pratade lite med Lela igår om stylist linjen i Skövde. Och för att vara helt ärlig så verkar den passa mig mycket bättre. Jag är mer intresserad av smink, hår, mode & naglar än vad jag är mer intresserad av massage, ansiktsbehandlingar & spa.


   

Visst, det kan vara roligt att kunna massera och göra ansiktsbehandlingar men det skulle vara mycket roligare att kunna mer om smink & framför allt naglar. Jag ligger just nu & läser läxan jag har fått i massage och efter att ha kollat på Lelas läxor så är min läxa helt plötligt dötråkig!
Dom får göra saker som att plocka ihop en outfit [d.v.s kläder, hår, smink, skor, smycken] medans jag ligger här och läser om hur blodtrycket höjs och sänks när man masserar.

Dom verkar dessutom ha det mycket bättre och lyxigare på sin skola. Dom har fått sminkborstar för värde över 3000, dator, datorväska (en snygg!), smink m.m
Och på lektionerna får dom gå till klädesbutiker och prova kläder och ta kort på dem. I tvåan ska  dom öppna en egen salong och till helgen ska dom bli sminkade och gå modevisning på shoppingrundan i Skövde.

     


Vi däremot får göra massage och ansiktsrengöringar och bara specifiera oss väldigt lite på varje del. För vi får ju också lära oss om smink, hår och naglar men vi får kanske bara göra naglar i 2-3 veckor.. Sen måste vi klippa av dem igen eftersom vi ska massera.


Ni som känner mig.. vilket låter mer som jag?

Ovido - Quiz & Flashcards