Sara Lindahl Erlandsson

Alla inlägg under februari 2012

Av Sara Erlandsson - 29 februari 2012 21:11

 

Kom precis in ifrån min powerwalk. Det blev ca 7 km på 1 timma. Nu sitter jag här med ansiktsmask och ska snart hoppa in i duschen. Sen ska jag bänka mig i sängen med ett glas o'boy och titta på Big Brother. Det är världens skit program egentligen men av någon anledning tycker jag det är intressant att se hur pinsamt vissa människor kan te sig eftersom det får mig att inse hur lycklig jag borde vara som föddes med förnuft  . Haha närå... Vad vore egentligen jag om det inte fanns "dumma" människor? Det är tur att det finns olika personligheter. Allting vore så fruktansvärt tråkigt annars. 

Har börjat lyssna lite smått på skrillex också förresten. Intressant musik... Gillar låtarna med "dramatiskt" sound i. 

Har nog haft besöksrekord denna veckan btw. Tackar för det!   
 

Av Sara Erlandsson - 29 februari 2012 17:21

1. Jag älskar att sjunga. Gör jämt det när jag lyssnar på musik hemma. 

2. Jag har börjat uppskatta "göra-ingenting-tiden" mycket mer än förut och tycker det är skönt. 

3. Jag är väldigt lat och har svårt att ta tag i saker. 

4. Jag är grym på att skjuta upp saker och gör allting i sista sekunden. 

5. Jag hatar att planera, inget blir som man vill iallafall. 


        
 

6. Jag har mycket svårare att bli vän med tjejer än med killar, dock när jag väl hittar en tjejkompis jag passar bra ihop med har vi oftast mycket roligare. 

7. Jag är en riktig "funderare" och kan ibland må dåligt för att jag tänker för mycket. 

8. Jag läser på flashback varje dag.

9. Jag har väldigt lätt att lära mig nya saker om jag är intresserad av det och jag förvånas därför ibland av mitt superminne. 

 
    

10. Jag har väldigt svårt att bli kär. 

11. Jag hatar att ha fel, men klarar att erkänna om jag har det. 

12. Jag lyssnar väldigt ofta på gammal musik som elvis, johnny cash, janis joplin, dolly parton, dr. hook... m.m. 
13. Ett tag funderade jag på om jag var psykiskt sjuk (hahah, vafan..?). 

14. Jag hatar trögfattade, trångsynta, dumma människor. Klarar inte av att umgås med såna. 

15. Jag är grym på låttexter. 

   


16. Jag gillar inte bakelser, tårta och andra sötsliskiga saker.. Äter det dock ändå ibland. 

17. Jag har väldigt dålig självdiciplin och antar att det är därför jag aldrig får saker gjort. 

18. En utav mina favoritfilmer är "Pay it forward".

19. Jag älskar att åka bil långt (roadtrip) med endast 1 person och bra musik. 

20. Jag lyssnar på Shania Twain väldigt ofta. 

21. Jag gillar att åka buss/tåg. Dels för att jag får några extra timmars sömn under dygnet och dels så kan jag sitta och dagdrömma.  


     
 

22. Under hela min uppväxt har jag inte tyckt om ketchup, har börjat gilla det nu den senaste tiden. 

23. Jag gillar nästan bara isglass (alltså om jag äter glass). 

24. Jag gillar att festa och träffa nytt folk. 
25. Jag gillar utmaningar och gör gärna saker jag inte gjort förut.

26. Det händer några gånger om året att jag skrattar så mycket att jag kissar ner mig.

   


27. Jag är väldigt flummig av mig och gör ofta random saker hemma som att t.ex moona för min mamma och dansa helt flummigt och sen bara gå.

28. Jag är fruktansvärt dåligt på att ljuga och har flera gånger "tränat" på att ljuga.

29. Jag längtar nästan alltid tillbaka till "förra året" och kommer förmodligen göra detsamma nästa år om nu. 

30. Jag älskar att färga håret och mitt rekord för färgbyte på ett år är 5-7 gånger (alltså typ svart, rött, blont, brunt, svart med ljusa slingor osv) 

31. Jag hatar själv folk som ljuger.

32. Jag är inte rädd för att dö och gillar därför att göra farliga saker. 

33. Jag tror på ödet. 


     


34. Jag tror att allt man råkar ut för (bra eller dåligt) är förtjänat. 

35. Jag undrar ibland vart jag hade befunnit mig nu om jag hade gjort ett annorlunda val. 

36. Jag är jävligt envis. 

37. Jag håller ofta med folk för att slippa diskutera, om jag inte orkar det. 


 


38. Jag har skrivit brev till mig själv ca. 1-2 gånger om året sedan jag gick i 6an. 

39. Jag analyserar ofta hur personer beter sig och varför. 

40. Jag stör mig väldigt ofta på att jag "låter" dummare än vad jag är och får ofta "facepalm" känslan om mig själv i huvudet. 


 


41. Jag har väldigt svårt att göra nr. 2 hos andra människor och kan ibland hålla mig i flera dagar. 

42. Jag undrar ibland hur andra människor ser på mig. 

43. Jag gillar inte  att träffa folk på stan jag "känner" (alltså inte känner så mycket egentligen..) och behöva stanna och höra/säga det vanliga "Heeeej, hur är deet?! :D" = "Jag frågar för att vara trevlig men bryr mig egentligen inte för jag vet att svaret redan är "bra"". Gash..

44. Jag älskar att prata om djupa saker och filosofera. 


 


45. Jag har hört många gånger att jag uppfattas som dryg och många har sagt att de var rädda för att prata med mig... Haha dummaste jag hört, jag är skit snäll. 

46. Jag har kommit underfund med att jag förmodligen passar bäst som singel, eftersom jag hatar att bli "bestämd" över och jag tycker inte om att anpassa mig efter andra människor. Ändå saknar jag kärlek. 

47. Jag tycker oftast (finns undantag!) inte om bortskämda människor. 

48. Även om jag gillar äventyr och när det är mycket fart omkring mig tycker jag även om att bara "chilla" och sitter gärna och bara pratar i myskläder och käkar/dricker nåt gött. 


 


49. Jag har ganska hög smärttröskel och när folk berättar om saker som de tycker gör ont (som operationer t.ex) undrar jag ofta om de överdriver? 

50. Förra året rakade jag mina ben 3 gånger på hela året, haha. 


 


Har hur mycket mer som helst att skriva men orkar inte =) 
Har ni ngt kul att dela med er om er själva så kommentera gärna!  

Av Sara Erlandsson - 29 februari 2012 16:41

Aaaaah, blir tokig. Vill gymma NU. Önska att jag blev helt frisk nu och hade eget körkort. Känner mig onyttig nu när jag inte gymmat på typ 2 veckor. Aja. Ska iallafall ut på en powerwalk på 1 timma ikväll och sen pilatesbollen på det. Gr8. 

   

Av Sara Erlandsson - 27 februari 2012 18:40

 

Sitter hos Martin nu. Han spelar cs och jag kollar på BB live och läser bloggar. Socialt   

Av Sara Erlandsson - 27 februari 2012 12:21



Sitter i skolan och är dödstrött. Känns seriöst som om jag inte sovit ett piss inatt... Har massage nu om en stund, vi ska lära oss att skriva kvitton, kul.. Efter det blir det matteprov som jag inte kan någonting av. Kommer bli en bra dag det här känner jag...

Efter skolan ska jag förmodligen ta en kaffe med Martin och tjöta lite med honom. Sen hem och SOVA.   

Av Sara Erlandsson - 26 februari 2012 17:11

 

Syns typ inget på bilderna men jag körde på 4 olika bruna nyanser. Blev faktiskt ganska snyggt =)

Ovido - Quiz & Flashcards