Sara Lindahl Erlandsson

Alla inlägg under mars 2012

Av Sara Erlandsson - 29 mars 2012 16:07


Totally in love med den här låten och jag vet inte varför... Är den ens bra egentligen? Tell me. 
Trodde aldrig jag skulle gilla en låt som denna men den är så... annorlunda? Så bra!   

Av Sara Erlandsson - 29 mars 2012 12:35

Ni kanske undrar vad som har hänt med träningen eftersom jag inte har skrivit om det på flera veckor? 

Det är så att mitt gymkort har gått ut så jag tränar inte på gymmet längre. Har däremot börjat motionera mer ute nu. 

Har räknat ut att inom loppet av en vecka har jag cyklat ca. 6-7 mil. Det är nämligen 5 km till hällekis och jag har cyklat dit och tillbaka varje dag nu i en vecka. Samt att jag har åkt longboard och är ute och går.

Idag gick/sprang jag hem ifrån tåget, Hällekis. Hade på mig träningskläder till skolan och jag slutade 10.30 så jag bestämde mig för att motionera hem istället för att vänta till kl 16. Så skönt att vara ute och gå och lyssna på musik samtidigt, man får så mycket mer energi resten av dagen! 


Har iallafall tagit en till före- och efterbild, dock var det typ bara 1 månad och 1 vecka sedan jag la upp den gamla så det är ju inte jätte stor skillnad.


2 MÅNADER SEDAN                                            1 MÅNAD SEDAN
 

IDAG 
 
Haha, den andra bilden blev så jäkla konstig...

Inte mycket skillnad, men lite kan jag tycka mig se ändå? :-) Det är så svårt att ta bilderna likadant har jag märkt, alla har ju olika ljus och vinkel. Har förövrigt gått ner 3,5 kg sen jag började träna fastän jag äter som en häst, både godis och mat... Gav upp "nyttigätandet" för länge sen då jag kände att jag kan äta hur mycket och vad jag vill bara jag rör på mig. Märker ju skillnad ändå så det spelar ju ingen roll. Roligt att se resultat, man blir så mkt mer motiverad då! 


Jag och mamma har förresten anmält oss till Åsarpsloppet som är 5 km och någon gång efter det tänkte vi ge oss på Tjurruset som är en terränglöpningsbana på 10 km. Känns rätt gött! 

Av Sara Erlandsson - 27 mars 2012 00:05

DAGENS LÅT: Stick n' stones - Jamie T
DAGENS KLÄDSEL: Blommiga byxor, vit t-shirt
DAGENS DUSCH: -
DAGENS FRISYR: Utsläppt + tuperat
DAGENS MAT: Kyckling, potatis och ris
DAGENS HÄNDELSE: Vurpan på longboarden kanske?
DAGENS PLANER: Sova typ om 10 min
DAGENS VILL HA: Jeansjacka
DAGENS SAKNAD: Motivitaionen
DAGENS DROG: solen
DAGENS TRÅKIGASTE: Cykla hem
DAGENS KÖP: Nada
DAGENS GODIS: Mjölkchoklad
DAGENS HUMÖR: Glad, pigg, pratglad
DAGENS SJUKA: Att jag pluggade lite
DAGENS KOMPLIMANG: Har fått massa komplimanger för mina byxor idag
DAGENS SKRATT: Oj, har faktiskt inte skrattat så mycket idag.
DAGENS BILRESA: Till och från Hällekis
DAGENS GRÅT: När jag cyklade i motvind
DAGENS DRYCK: Vatten och mjölk
DAGENS LÄNGTAN: Påskloveeeet
DAGENS SPAN: hmm... span efter pengar överallt... haha
DAGENS TELEFONSAMTAL: Olov, Momo och mamma
DAGENS PERSONER: Klasskompisar, Olov, Martin, Liam och Thörn.

 
 
     

Av Sara Erlandsson - 26 mars 2012 22:34

Kom hem ifrån skolan vid 16 tiden. Käkade och pluggade lite och sen cyklade jag till Hällekis med Olov, Martin och Liam. Där åkte vi lite lonka med Thörn. Börjar lära mig att åka hyffsat bra nu och klarar nog de flesta backarna egentligen. Provade iallafall att åka ner för Hällekis längsta backe, fick lite panik när det gick för fort och satte ner foten för att bromsa. Tyvärr satte jag ner foten lite väl hårt och pang, så låg jag på backen efter att ha gjort en halv volt typ. Stukade foten lite lätt och fick världen största blåmärke/bula på höften. Hahah, ser helt missbildat ut.. Typ som att jag har en extra skinka för att det är så svullet. Blir nog ett gott blåmärke där sen... 


         
Snyggt va?! Det är min höft som är svullen, inte min röv


S  

Av Sara Erlandsson - 26 mars 2012 22:28

I lördags var jag barnvakt hela dagen eftersom mamma och Putte skulle åka till Stockholm för att se Ill Divo. Var underbart väder och vi var ute nästan hela dagen och jag fick allt lite fräknar den dagen. På kvällen kom Olov hit så lanade vi en stund. Sen kom Carl och Sara hit och kollade på film. Efter att de åkt hem spelade vi wow fram till 03 på natten typ. 


På söndagen gick vi upp och käkade våfflor, cykla till Hällekis och käka glass och sen kolla på film.


           

Av Sara Erlandsson - 26 mars 2012 22:06

I fredags låg jag hemma sjuk ifrån skolan men det blev ingen vila för det. Mamma ringde och väckte mig på morgonen och sa att vi skulle åka till Skövde för att köpa skor. Sagt och gjort, vi åkte till skövde och shoppade. Jag köpte bl.a skor, en jacka och ett par byxor (som jag redan älskar för att dom är så coola). Direkt när jag kom hem blev det käk och sen rullade jag iväg till Hällekis i full fart tillsammans med Olov. Jag cyklade nästan 6 km på nästan 1 kvart, mitt personliga rekord! Kan ju lova att jag var helt slut när jag kom fram med tanke på att jag var sjuk också. Vi skulle med tåget till Lidköping för att åka longboard med Carl och Johan. 

Sagt och gjort, vi åkte säkert över 1 mil den dagen och vi ska inte prata om vilken träningsvärk jag har haft de senaste dagarna. Vi svängde även förbi hemma hos Sofia, där det var fest, en stund och sedan åkte vi förbi bowlingen för att säga hej till Lela. Jag åkte hem vid 00 på natten och trött som jag var däckade jag i min mysiga säng klockan 02.00. 

                                             

Av Sara Erlandsson - 22 mars 2012 13:23

Vaknade till det underbara vädret idag med ångest för hur mycket jag behöver göra. Hade konstigt nog ingen feber, hur kunde den bara försvinna? Har dock ont i lungorna, känns som det sitter något där och får inte upp något när jag hostar. 

Sitter här bland tvätten som jag ska vika :-(... Sen ska jag städa mitt rum, det ser verkligen ut som om någon har släppt en bomb där! Efter det ska jag laga mat och duscha. Wiho, sen är det mörkt...



Här är två underbara låtar jag lyssnar på nu. Får verkligen vårkänsla när jag lyssnar på dem.




  

Av Sara Erlandsson - 21 mars 2012 23:21

Ligger här med feber, IGEN! Det var ju inte länge sen jag var sjuk. Har känt i två dagar att det har kliat och rivit i strupen och idag började jag hosta och snora lite. Mår faktiskt inte alls så dåligt men jag kände att jag ville ta tempen och den visade 38,1.. Inte så farligt egentligen. 

Kom hem från skolan vid 16 idag. Käkade och sov en stund när jag kom hem och sen cyklade jag hem till Olov och lanade med honom till 22 typ. Det går ju framåt iallafall, nästan... 

Nu ska jag läsa på flashback och kolla lite andra sidor och sen ska jag sova. Godnatt.  

Ovido - Quiz & Flashcards