Sara Lindahl Erlandsson

Direktlänk till inlägg 10 november 2010

MIN FÖDELSEDAG

Av Sara Erlandsson - 10 november 2010 20:14

Imorses kom mamma och väckte mig kl. 04.40 Hon kom insjungandes med presenter i famnen. Gulligt, tack mamma! =)


Har haft en bra födelsedag, förutom att jag har haft så ont i huvudet. Fick åka hem från skolan. Började få migrän kände jag så jag var tvungen att åka hem. Jag & mamma gick och handlade & när jag kom hem gick jag & la mig o sooov lite. 


Käkade tacos till middag och efter det kollade jag på pensionärsjävlar, hahah fan vilket roligt program! 

Sen kom momo & Börje på besök för att gratta mig. 


              

För er som inte vet så älskar jag magiska prylar & massa annat krimskrams som andra människor förmodligen inte förstår sig på. Förutom min mamma. Jag tycker det är jätte kul med häxor, förbannelser, spådommar, kryddor & örter, symboler, eld, vatten och aa.. you name it! 


Så det jag fick utav mamma & putte i födelsedagspresent var


Pendel - 

man håller den i handen, så som jag gör på bilden, ställer en fråga oså svarar pendeln genom att snurra åt olika håll.

Rökelse + behållare -  

man tänder en liten sticka som ryker så luktar det gott i hela rummet. 

Bekymmersdockor -

Sjukt söta dockor som inte är större än 1 cm. Man viskar ett bekymmer till var sin docka innan man går och lägger sig, lägger dem under kudden och sen när man vaknar så är sina bekymmer borta. 

Skrattande Buddha -

en liten staty. Han har en tjock mage som man ska klappa flera gånger om dagen så ska man få pengar, eller bli lycklig. =) 

Zen tarot -

 En tarot kortlek med tillhörande bok. Har redan en men denna är till för nybörjare och denna lek gör att man lär sig att spå i tarot på riktigt, så man blir duktig på det. 


Av momo & Börje fick jag ett presentkort på Gina Tricot på 300 :- & tomtegodisar. 


   Momo & Börje


TACKAR OCKSÅ FÖR ALLA DE 200 GRATULATIONER JAG FÅTT PÅ FACEBOOK IDAG! :-) Tack så jätte mycket. 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Erlandsson - 3 augusti 2013 13:37

Vi åkte ner till strömstad och hälsa på Emma som bor där. Vi festa, shoppa, käka och bara hade det gött en hel helg! ...

Av Sara Erlandsson - 3 augusti 2013 13:24

[Bild] [Bild]

Av Sara Erlandsson - 23 juli 2013 15:40

Så jävla gött att bo på landet i ett litet samhälle. Vi solar, badar, åker runt på kinnekulle och hittar på massa grejer. Här är lite bilder från de senaste dagarna. Dock är det inte med några bilder från i fredags och lördags. Då drack vi några styc...

Av Sara Erlandsson - 19 juli 2013 13:05

Igår bada vi, kolla på film hos mig, sen åkte vi och spela volleyboll o nån konstig blandning av rugby och amerikansk fotboll. Det var kul, men min kondis är ju inte i toppform direkt. ...

Ovido - Quiz & Flashcards