Sara Lindahl Erlandsson

Direktlänk till inlägg 23 december 2010

SLUTA BRY ER....

Av Sara Erlandsson - 23 december 2010 02:12

Känner att jag vill skriva av mig någonting egentligen men vet inte vad jag vill skriva riktigt. Hmm... 

Skrev nyss 10 meningar, men suddade ut dem igen. Skriver utan mening. Har många funderingar. Idag är en sån dag då jag sitter och bara funderar på livets mening, hur man vet om de vänner man har är äkta, vad cola egentligen är. Ja, jag sitter mest och bara tänker och tänker och tänker. Tänkte dela av mig med lite utav mina smarta åsikter... Höhöh   


***


- Har ni tänkt på hur många människor det finns som tycker illa om andra människor som de inte ens känner? 
Titta bara på Kissie eller Anna Anka. Visst, man kan tycka att någons åsikter är helt korkade men... Men tänk vad människor är ytliga.


Kissie AKA Alexandra Nilsson

Många tycker att Kissie är helt dum i huvudet. Hon skönhetsopererar sig och skriver massa skit om andra människor i hennes blogg. Men det är ingen som tänker på att det egentligen är ganska synd om henne. Hon säger själv att Kissie är en "roll" som hon spelar. Det är fanimej synd om henne! Ingen som har tänkt på varför hon skönhetsopererar sig, eller bantar? Hon mår uppenbarligen ganska dåligt. Hon måste spela i en roll för att få uppmärksamhet. Hon får dessutom negativ uppmärksamhet, för det mesta. Jag tycker det är så fel! Så fel, så fel, så fel. Hon tar hellre negativ uppmärksamhet än ingen alls. Hela tiden i sin blogg påpekar hon att hon skiter i att folk tycker illa om henne och att det egentligen bara handlar om avundsjuka. Jag tror däremot att om hon inte hade brytt sig så hade hon inte brytt sig om att påpeka att hon inte bryr sig heller... Varför bry sig, om man inte bryr sig? Stackars flicka, vilken dålig självkänsla.    


Anna Anka

Förstår mig inte på människor som tycker illa om henne för att hon säger att man ska suga av sin man varje morgon. Jag förstår verkligen inte. Det är sanslöst att Sverige har så mycket emot henne! Jag tycker det är väldigt modigt utav Anna att stå upp med sina åsikter så starkt som hon gör. Jag önskar att jag själv var såpass modig. Tycker det är ganska fel utav de som tycker illa om henne, p.g.a hennes åsikter,  att de gör det. 

Om en människa har en egen åsikt som skiljer sig lite ifrån andras så ska man bli illa omtyckt. Och i sverige pratar vi om att alla är olika och alla ska få vara sig själva   



- Varför ska jag tycka illa om någon som jag egentligen inte känner? Helt jävla meningslöst. Det är bara jobbigt att tycka illa om folk egentligen. Vad tjänar jag på det? Ja, vad tjänar jag på det egentligen. Ingenting överhuvudtaget. Man tycker illa om någon och slösar energi på att inte gilla denne, vad mer? 



- Samma sak med rykten egentligen. Rykten är skit. Förstör folks liv mest. Helt onödigt. Det är bara slöseri på tid att både tro på rykten och sprida dem... Om du tror på dem så är det upp till dig, men tro inte på allt som sägs iallafall.


Har bara en sak till att säga.

- Ta inte åt dig av vad andra människor säger eller tycker om dig!

Det finns alltid någon som inte kommer tycka om det du gör eller det du säger och det kommer alltid finnas också för den delen. Men ärligt talat, DU BORDE INTE BRY DIG! Det här är ditt liv och du  kommer bara leva en gång. Man ska fokusera på sitt eget och inte så mycket på andras. Om man tar åt sig av vad andra säger så betyder det att man ger personen makten att styra dig, vilket man absolut inte ska göra. Bara för att någon säger att du är "ful" eller "dum" så betyder inte det att det är sant. Det är bara en, eller en grupp av flera biljoner människor i världen. Ingen är perfekt och ingen kommer någonsin bli det heller. Man ska vara en så bra person som möjligt och även hjälpa andra människor att hitta sitt "inre jag" och det är det som är äkta perfektion och skönhet.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Erlandsson - 3 augusti 2013 13:37

Vi åkte ner till strömstad och hälsa på Emma som bor där. Vi festa, shoppa, käka och bara hade det gött en hel helg! ...

Av Sara Erlandsson - 3 augusti 2013 13:24

[Bild] [Bild]

Av Sara Erlandsson - 23 juli 2013 15:40

Så jävla gött att bo på landet i ett litet samhälle. Vi solar, badar, åker runt på kinnekulle och hittar på massa grejer. Här är lite bilder från de senaste dagarna. Dock är det inte med några bilder från i fredags och lördags. Då drack vi några styc...

Av Sara Erlandsson - 19 juli 2013 13:05

Igår bada vi, kolla på film hos mig, sen åkte vi och spela volleyboll o nån konstig blandning av rugby och amerikansk fotboll. Det var kul, men min kondis är ju inte i toppform direkt. ...

Ovido - Quiz & Flashcards