Sara Lindahl Erlandsson

Direktlänk till inlägg 27 december 2010

SVAR PÅ KOMMENTAR!

Av Sara Erlandsson - 27 december 2010 14:51

 


MITT SVAR:



Precis! Precis så jag också tänker. Sex kan antingen handla om kärlek eller om vanligt sex, fast man tror att det är kärlek. Jag tror inte att det är många människor som någon gång har fått uppleva äkta verklig kärlek. 
På den jordnära nivån är 

Precis! Precis så jag också tänker. Sex kan antingen handla om kärlek eller om vanligt sex, fast man tror att det är kärlek. Jag tror inte att det är många människor som någon gång har fått uppleva äkta verklig kärlek. Eftersom att på den jordnära nivån är kärleken bara en sexuell attraktion. Många av oss fastnar där, därför att vår uppfostran tynger våran sexualitet med olika förväntningar och tabun. Det största problemet med sexuell kärlek är att den aldrig varar. Bara om vi accepterar detta faktum kan vi uppskatta den för vad den är, välkomna den när den är där och ta farväl med tacksamhet när den är borta. 

När vi sen mognar kan vi börja att uppleva kärleken bortom sexualiteten och hedra den andres individualitet. Vi börjar inse att vår partner är som en spegel och speglar dolda aspekter utav oss själva och som stödjer oss att bli en hel människa. Denna kärlek är förankrad i frihet, inte i behov och förväntningar. Detta tar oss högre och högre till den universella kärleken där allt är ett! 


Tack så hemskt mycket för kommentaren. Kul att få svara   


 
 
Ingen bild

anonym

27 december 2010 21:39

Ja jag tror vi delar uppfattningen om sex på det possitiva planet, men det finns ju också en stor negativ del: sex som ett tvång.

Att det kan finnas nånting som är så beroende av omständiheterna är rätt sjukt egentligen, jag menar du kan ha sex för att du känner dig tvungen, du kan ha meningslöst sex i illusion om att det är sann kärlek i spel och du kan ha sex för att kanalisera din osjälviska, empatifulla Kärlek. Inte konstigt att Sex är ett så känsligt ämne..!

Och jag tror att när det gäller sexuell kärlek så finns det många (som du säger) som tror att kärlek (och sex) bara kan vara ett av de många saker som det faktiskt är. Att tro och tänkta att sex är EN, deffinierad, bestämd sak det är fel tror jag. Sex är nått annat under olika omständigheter.
Uppfostran BÖR vara i en sådan form att man instinktivt vet detta och då vet att man inte kan knyta sex till kärlek, men att man kan knyta kärlek till sex. Då försvinner ju all denna känslomässiga förvirringen och man kan "uppskatta den för vad den är, välkommna den när den är där och ta farvär med tacksamhet när den är borta".

Jag är grymt imponerad av hur jumpgående tankegångar du presenterar

Anonym

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Erlandsson - 3 augusti 2013 13:37

Vi åkte ner till strömstad och hälsa på Emma som bor där. Vi festa, shoppa, käka och bara hade det gött en hel helg! ...

Av Sara Erlandsson - 3 augusti 2013 13:24

[Bild] [Bild]

Av Sara Erlandsson - 23 juli 2013 15:40

Så jävla gött att bo på landet i ett litet samhälle. Vi solar, badar, åker runt på kinnekulle och hittar på massa grejer. Här är lite bilder från de senaste dagarna. Dock är det inte med några bilder från i fredags och lördags. Då drack vi några styc...

Av Sara Erlandsson - 19 juli 2013 13:05

Igår bada vi, kolla på film hos mig, sen åkte vi och spela volleyboll o nån konstig blandning av rugby och amerikansk fotboll. Det var kul, men min kondis är ju inte i toppform direkt. ...

Ovido - Quiz & Flashcards