Sara Lindahl Erlandsson

Direktlänk till inlägg 1 februari 2011

JAG FÖREDRAR ATT MISSLYCKAS

Av Sara Erlandsson - 1 februari 2011 12:27

Alla människor vill lyckas. Alla sneglar på "alla andra" och tänker

- varför har inte jag det där? Varför har inte jag lyckats?

När avundsjukan tar överhanden kommer misslyckandet smygandes. Man försöker, men man tappar snart hoppet. Att försöka, är bara en enda stor jävla början på att misslyckas. Folk försöker trösta men även dem misslyckas. Man manipuleras av att se på alla andra och vilja göra som alla andra. Livet blir till ett enda misslyckande. Varför är h*n så lyckligt kär? Varför hittar inte jag? Hur kommer det sig att h*n har ett så himla lyckat liv? Varför inte jag? 

Ja, varför inte du? Du manipulerar dig själv.

Om du försöker misslyckas, och lyckas, vad har du gjort då? Misslyckats med att lyckats eller lyckats med att misslyckats? Känslan av misslyckande är hemsk.

Men är den verkligen så hemsk? Jag är tacksam över mina misslyckanden. Bra folk är bra folk för att dom har fått visdom av att misslyckas, för att av att lyckas hela tiden blir man ju inte särskilt klok av. Man har inte misslyckats förrän man har slutat försöka. Att misslyckas är en chans till att börja om igen, med smartare drag. Ett misslyckande är en framgång om vi lär oss av det. Så se till att lär dig av dina misslyckanden. Och kom ihåg: 

att misslyckas är ett ord, inte en person. 

 

Tänk på det.


p.s texten är för ett arbete i skolan, men jag la upp det här ändå.

 
 
Pauline - M O D E & F O T O

Pauline - M O D E & F O T O

1 februari 2011 15:48

Haha, ja det var verkligen gott :D Hoppas du fick något annat gott igår istället för kinamat ;D? Håller med, det är verkligen så gott!

http://photobypauline.blogg.se

 
Olivia

Olivia

1 februari 2011 17:29

Svar:JA, semlor är mums, men inte för mkt bara !

http://olivias.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

anonym

1 februari 2011 21:13

Nice! Man måste misslyckas för att lyckas. Men att bara misslyckas utan att börja lyckas kan betyda att man inte lär sig av att misslyckas och då har man missat hela poängen. Misslyckas e bara bra om man lär sig av det.
Det va ifs typ de du sa.. ;)

anonym

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Erlandsson - 3 augusti 2013 13:37

Vi åkte ner till strömstad och hälsa på Emma som bor där. Vi festa, shoppa, käka och bara hade det gött en hel helg! ...

Av Sara Erlandsson - 3 augusti 2013 13:24

[Bild] [Bild]

Av Sara Erlandsson - 23 juli 2013 15:40

Så jävla gött att bo på landet i ett litet samhälle. Vi solar, badar, åker runt på kinnekulle och hittar på massa grejer. Här är lite bilder från de senaste dagarna. Dock är det inte med några bilder från i fredags och lördags. Då drack vi några styc...

Av Sara Erlandsson - 19 juli 2013 13:05

Igår bada vi, kolla på film hos mig, sen åkte vi och spela volleyboll o nån konstig blandning av rugby och amerikansk fotboll. Det var kul, men min kondis är ju inte i toppform direkt. ...

Ovido - Quiz & Flashcards