Sara Lindahl Erlandsson

Direktlänk till inlägg 16 mars 2011

INGEN TÄNKER SOM DU

Av Sara Erlandsson - 16 mars 2011 20:01

     

man har alltid hört att alla är unika. alla har någon gång hört att man är ”knäpp” för att man tycker på ett sätt, eller gör något som faktiskt är väldigt ”knäppt”. man säger att man gillar att vara annorlunda. du är inte som alla andra. du vill inte vara som alla andra. men har du någonsin tänkt på det dåliga med att inte vara som någon annan? 

 

man gör alltid rätt själv. tycker man iallafall. men det du tycker är rätt, tycker någon annan är fel. att alla funkar så olika är rätt fascinerande ändå. vem har rätt och vem har fel? vem har fel och vem har rätt? det finns alltid en orsak till att människor bråkar och det är att de tycker på olika sätt. hade de inte gjort det hade det inte heller funnits något att bråka om. du har rätt, för att det du säger är rätt, tycker du. han har rätt, för att det han säger är rätt, tycker han. om man tänker efter så är du jävligt ensam egentligen. det finns ingen i hela världen som kan tycka exakt lika dant som dig, i alla aspekter. tänk vad ensam du är. jag känner mig ensam när jag tänker på att de åsikter jag har, kan någon annan tycka är helt åt helvete fel. så, har jag rätt eller har jag fel? jag vill så gärna ha rätt, för jag har ju alltid rätt, tycker jag. 

 

eller så har jag inte det. inte enligt dig

 
 
Ingen bild

anonym

16 mars 2011 23:39

Så rätt du har! ;D Men borde inte av 6 miljarde människor, åtminstånde två ha samma aspekter när det gäller alla aspekter, med tanke på att det inte finns oändligt många aspekter och "ämnen att ha olika åsikt om"?

Ber du fyra personer att bilda så många kombinationer det går på tio minuter med 10 olika siffror, så kommer ingen av dem ha exakt samma kombinationer. Men ber du 10 miljoner människor att göra samma sak så är sannolikheten näst intill 100%,eller?
Var god o rätta mig om jag har fel, jag bara tänkte högt!

anonym

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Erlandsson - 3 augusti 2013 13:37

Vi åkte ner till strömstad och hälsa på Emma som bor där. Vi festa, shoppa, käka och bara hade det gött en hel helg! ...

Av Sara Erlandsson - 3 augusti 2013 13:24

[Bild] [Bild]

Av Sara Erlandsson - 23 juli 2013 15:40

Så jävla gött att bo på landet i ett litet samhälle. Vi solar, badar, åker runt på kinnekulle och hittar på massa grejer. Här är lite bilder från de senaste dagarna. Dock är det inte med några bilder från i fredags och lördags. Då drack vi några styc...

Av Sara Erlandsson - 19 juli 2013 13:05

Igår bada vi, kolla på film hos mig, sen åkte vi och spela volleyboll o nån konstig blandning av rugby och amerikansk fotboll. Det var kul, men min kondis är ju inte i toppform direkt. ...

Ovido - Quiz & Flashcards