Sara Lindahl Erlandsson

Direktlänk till inlägg 17 mars 2011

SVAR PÅ KOMMENTAR "INGEN TÄNKER SOM DU"

Av Sara Erlandsson - 17 mars 2011 07:52

 



Jo, jag håller med dig! Du har rätt :-) 
Men som du sa, eftersom det finns så himla många olika ämnen att ha åsikter om så borde det ju INTE finnas någon som har EXAKT samma åsikt som du om precis ALLTING... eller? 
Jag tror det beror på hur man uppfostras och vilka erfarenheter man har i livet sen innan som skapar sin bild av hur verkligheten är och därmed hur man tycker om något. Det finns ju inte en chans att någon har uppfostrats på precis samma sätt som du och har samma erfarenheter i livet som dig. Därför tror jag att det är helt omöjligt att någon tycker precis likadant som en själv i alla olika aspekter. 

MITT SVAR:


Jo, jag håller med dig! Iallafall på det sista stycket. Men som du sa, eftersom det finns så himla många olika ämnen att ha åsikter om så borde det ju inte finnas någon som har exakt samma åsikt som du om precis allting... eller? 


Jag tror det beror på hur man uppfostras och vilka erfarenheter man har i livet sen innan som skapar sin bild av hur verkligheten är och därmed hur man tycker om något. Det finns ju inte en chans att någon har uppfostrats på precis samma sätt som du och har samma erfarenheter i livet som dig. Därför tror jag att det är helt omöjligt att någon tycker precis likadant som en själv i alla olika aspekter. 


 
 
Ingen bild

anonym

17 mars 2011 21:43

Jo med andra ord så löper det ut på frågan om det finns så många aspekter eller inte, och det kan inte jag svara på iaf :) Jag hoppas nästan på att du har rätt iaf, tänk om alla vore likadana lixom, de vore inte heller nått o hurra för!

anonym

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Erlandsson - 3 augusti 2013 13:37

Vi åkte ner till strömstad och hälsa på Emma som bor där. Vi festa, shoppa, käka och bara hade det gött en hel helg! ...

Av Sara Erlandsson - 3 augusti 2013 13:24

[Bild] [Bild]

Av Sara Erlandsson - 23 juli 2013 15:40

Så jävla gött att bo på landet i ett litet samhälle. Vi solar, badar, åker runt på kinnekulle och hittar på massa grejer. Här är lite bilder från de senaste dagarna. Dock är det inte med några bilder från i fredags och lördags. Då drack vi några styc...

Av Sara Erlandsson - 19 juli 2013 13:05

Igår bada vi, kolla på film hos mig, sen åkte vi och spela volleyboll o nån konstig blandning av rugby och amerikansk fotboll. Det var kul, men min kondis är ju inte i toppform direkt. ...

Ovido - Quiz & Flashcards