Sara Lindahl Erlandsson

Direktlänk till inlägg 4 juli 2011

BEROENDE AV ANDRA MÄNNISKOR

Av Sara Erlandsson - 4 juli 2011 02:43

Har kommit tänka på hur tråkig min blogg är egentligen. Jag skriver nästan aldrig något personligt & bara om sådant jag gör hela tiden. Ni som inte känner mig måste tycka min blogg är skit tråkigt eftersom ni antagligen inte vet vilka alla jag umgås med är?


Har många gånger försökt att vara lite mer "personlig" i bloggen, och inte bara skriva om vad jag gör hela tiden, men så fort jag börjat skriva ett inlägg kommer jag & tänka på hur fånigt det låter, suddar ut det & kryssar sidan. Vet inte vad jag ska skriva liksom. 


Anledningen till att jag inte bloggat så mycket på senaste tiden är för att  jag har jobbat ganska mycket & knappt varit hemma någonting och även för att jag inte haft någon som helst lust att blogga.


Nu tänkte jag försöka att skriva något personligt dessutom, vi får väl se om det låter fånigt eller inte.


 


Jag känner att jag behöver lite mer tid för mig själv. Jag är ute på vift nästan hela tiden & är för det mestadels alltid med någon. Jag känner själv att jag nästan har börjat "tappa" min personlighet och att jag har blivit så tjurig på sista tiden. Det känns som att jag är med andra människor så mycket att jag nästan blitt en spegel av dem. Jag har nästan inget kvar av mig själv och de intressen jag hade förut intresserar mig inte alls längre. Får även ångest om jag inte "är" men någon på en hel dag. Blir jätte rastlös & börjar fundera på vad alla andra gör hela tiden. Då får jag panik och försöker tafatt få tag på någon jag kan umgås med, får jag inte tag i någon går jag & lägger mig o sover för att slippa ångesten. Med andra ord måste jag börja lära mig att kunna spendera tid för mig själv utan att känna rastlöshet & ångest. Så från & med nu ska jag försöka hitta tillbaka till mig själv och då krävs det verkligen att jag måste ta en dag eller två i veckan då jag bara är ensam och spenderar tid med mig själv och ingen annan.

Det jobbiga är att jag vet inte vad man "gör" när man är ensam. Läsa en bok? "Nej, tråkigt. Kommer ändå inte läsa klart den". Måla? "jag hatar att måla, är super dålig på det."  Gå ut och gå? "Nej, det är jobbigt & tråkigt". Städa? Nej, jag orkar inte. Ta ett bad? "Det tar typ en timma att fylla upp badkaret och då har jag ingen lust längre". Bara va? "Hur är man bara?!" 
 


Ja, ni ser. Detta är mina tankebanor när jag är ensam. Det slutar med att jag sitter på en stol och stirrar in i väggen & när jag tillslut tröttnar, struntar jag i att mitt mål var att vara ensam, greppar telefonen och ringer någon jag tror kanske skulle kunna hitta på något.

Men nu har jag bestämt mig.  Det ska inte vara såhär. Jag ska inte behöva vara beroende av andra människor.  Jag ska klara detta.

 
 
Ingen bild

anonym

4 juli 2011 18:20

Men när du väl skriver personligt så är de svårt att låta bli att läsa!

Att underhålla sig själv är lite av en konst, speciellt om man inte vill ta den "lätta vägen" o helt enkelt sitta vid datorn timma efter timma. Funkar dock bra att ladda ner filmer och serier (speciellt serier då man fan inte kan sluta kolla på vissa) och bara chilla. Antar att du har listat ut de själv dock...
Men läsa är en grym sak, man måsta bara komma in i de hela!
Haha Nu är de jag som låter tråkig!

anonym

Sara Erlandsson

5 juli 2011 00:39

Haha, jaså tycker du? :-)
Känns som om jag skriver väldigt tråkiga personliga grejer eller vad man ska säga..

Haha, ja jag menar det! Fast jag tycker inte att det är ett bra sätt att "vara" med sig själv när man sitter vid datorn ändå. Man rymmer liksom från verkligheten. Ja, jag har tänkt på att börja på någon bok men jag vet inte vad för någon jag ska läsa... Hatar att låna från biblioteket eftersom jag aldrig får tummen ur röven att lämna tillbaka dem, samlar på mig en massa räkningar istället. Får väl helt enkelt ta någon jag har här hemma! :-)

Och du låter inte tråkig, du är precis som man egentligen ska vara... Haha som jag inte är, men önskar att jag var.

 
Ingen bild

anonym

5 juli 2011 11:29

Ajemänn, personligt skrivande när det är som bäst!
Kör hårt Sara, du e kreativ, du kommer allt hitta nått som passar dig perfekt! :)

anonym

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Erlandsson - 3 augusti 2013 13:37

Vi åkte ner till strömstad och hälsa på Emma som bor där. Vi festa, shoppa, käka och bara hade det gött en hel helg! ...

Av Sara Erlandsson - 3 augusti 2013 13:24

[Bild] [Bild]

Av Sara Erlandsson - 23 juli 2013 15:40

Så jävla gött att bo på landet i ett litet samhälle. Vi solar, badar, åker runt på kinnekulle och hittar på massa grejer. Här är lite bilder från de senaste dagarna. Dock är det inte med några bilder från i fredags och lördags. Då drack vi några styc...

Av Sara Erlandsson - 19 juli 2013 13:05

Igår bada vi, kolla på film hos mig, sen åkte vi och spela volleyboll o nån konstig blandning av rugby och amerikansk fotboll. Det var kul, men min kondis är ju inte i toppform direkt. ...

Ovido - Quiz & Flashcards