Sara Lindahl Erlandsson

Direktlänk till inlägg 13 maj 2012

"SVÄLJ DE FULASTE GRODORNA FÖRST"

Av Sara Erlandsson - 13 maj 2012 20:37

Jag måste ha världens sämsta självdiciplin. Jag är en sån människa som verkligen inte får saker gjort och jag ligger hellre i sängen och grubblar över alla saker jag måste göra istället för att faktiskt göra dem. Lånade en bok på bibblan härromdagen som hette "Svälj dom fulaste grodorna först", som handlar om hur man får saker gjort, och idag när jag kom på mig själv ligga och slöa i sängen framför datorn görandes ingenting tänkte jag att jag skulle ta och läsa lite i boken.
Läste de 2 första sidorna och det räckte för att få upp mig ur sängen. Sedan kl 16 har jag pluggat på det jag behövde, käkat, cyklat till Hällekis och sprunigt 7 km i spåret och nu har jag vikt klart all tvätt jag har skjutit upp i flera veckor. 


 


Jag kom på en bra jämförelse till hur jag är. Ni vet när man var liten och inte gillade maten men mamma tvingade en att äta upp iallafall? Oftast satt jag i flera minuter eller timmar och bara stirrade på maten i hopp om att mamma skulle ge sig. Lärde mig efter ett tag att hon inte gjorde det men ändå satt jag bara och stirrade på det, precis som att det skulle bli mindre eller godare ju längre jag väntade. Tillslut inser man att det är lika bra att bara äta upp maten så är det över sen.


 


SÅ är det med mig. Jag skjuter upp allting tills det inte går längre. Blir så arg på mig själv att jag inte lär mig att maten blir inte godare eller mindre ju längre jag väntar. I själva verket slösar jag bara min tid på att bara sitta där och maten blir bara kallare och äckligare ju längre tiden går. 

Ska tänka på detta nästa gång jag inte får saker gjort. Nu ska jag städa mitt rum, byta sängkläder och duscha. SEN får jag slappa hur mycket jag vill :-)

Hade förresten tänkt att blogga idag men det krånglar med att lägga in bilderna i datorn så jag gav upp.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Erlandsson - 3 augusti 2013 13:37

Vi åkte ner till strömstad och hälsa på Emma som bor där. Vi festa, shoppa, käka och bara hade det gött en hel helg! ...

Av Sara Erlandsson - 3 augusti 2013 13:24

[Bild] [Bild]

Av Sara Erlandsson - 23 juli 2013 15:40

Så jävla gött att bo på landet i ett litet samhälle. Vi solar, badar, åker runt på kinnekulle och hittar på massa grejer. Här är lite bilder från de senaste dagarna. Dock är det inte med några bilder från i fredags och lördags. Då drack vi några styc...

Av Sara Erlandsson - 19 juli 2013 13:05

Igår bada vi, kolla på film hos mig, sen åkte vi och spela volleyboll o nån konstig blandning av rugby och amerikansk fotboll. Det var kul, men min kondis är ju inte i toppform direkt. ...

Ovido - Quiz & Flashcards