Sara Lindahl Erlandsson

Alla inlägg under augusti 2010

Av Sara Erlandsson - 22 augusti 2010 19:56

Kom hem från jobbet för typ 2 timmar sen. Sitter just nu i min säng och käkar kexchoklad! =)

Är så jävla trött så det är inte sant.. På jobbet arbetar jag som ponnyridnings ledare och idag har jag gått 45 varv runt hela medeltidsbyn. Fyyyfaaan vad jobbigt det var kan jag säga! Är sjukt trött i hela kroppen nu.

Nu ska jag snart städa mitt rum, bädda om min säng & duscha. Vill städa ordentligt innan skolan börjar eftersom då kommer jag aldrig orka. För jag börjar ju skolan i morgon, det pirrar rätt gött i magen kan jag säga! Är så himla underbart att jag kom in på HV-HK, dlg. Annars hade jag inte längtat till skolan ett skit!

Idag får ni ingen bild till inlägget...

Av Sara Erlandsson - 20 augusti 2010 19:15

Var trött på att mina skor numera såg ut att vara gråa. Så jag tvättade dom i tvättmaskinen en gång & sen la jag dom i en hink med klorin & hett vatten. Mycket lyckat resultat blev det!   


   


Så nu ser dom ut såhär:


 
Underbart.


Kände att jag var tvungen att göra något med mitt hår också, så jag blekte det också.


Har haft blont hår en gång innan och passade inte alls i det, men detta blev riktigt snyggt faktiskt!


Innan:

 


Sen:

 


Efter:
   

Av Sara Erlandsson - 20 augusti 2010 19:07


Idag gick jag upp vid åtta tiden. Åkte med mamma till Lidköping & träffa momo.
Köpte ett par nya byxor:

  Rätt snygga på faktiskt! Orkade inte ta på mig dom så ni får se en bild på det någon annan gång.

Jag gick med min lillebror, Hampus, till affären och köpte dricka till oss också. Sötnos :-)
 

Har precis tagit disken nu & ikväll ska jag bara mysa, eftersom alla andra är på liseberg idag. Skriver kanske mer senare. Ni har ju fått massa uppdatering idag! Puss.

Av Sara Erlandsson - 20 augusti 2010 18:55

Glömde berätta lite saker i mitt förra inlägg. Så tar det här!

Igår var jag & mamma och handlade. Jag köpte 3 tjocktröjor (jag älskar tjocktröjor!) & en jacka. Ni ser dom på bilderna här. Dock så ser kläderna väldigt fula ut på bilderna   ...


       


Av Sara Erlandsson - 20 augusti 2010 18:35

Igår åkte jag till Hällekis vid 4 tiden. Var ute på en jävla "roadtrip" med Lund, Stoffe och Tobbe. Haha, fyfan för att åka moppe med Lund säger jag bara... Läskigt.
Vi var uppe i liften, riktigt fin utsikt där faktiskt! =) Var jävligt rädd bara eftersom det var förbannat högt!


       

Sen åkte vi tillbaka till Hällekis och gick till pizzerian där Olov, Viktor och Edward var. Sen kom Wille, David & Thörn också. Vi gick upp till honom och kollade på film eftersom det inte blev någon i förrgår för att det var personalfest hos dom.
Vet inte vad namnet på filmen var men den var inte särskillt läskig, utan mer bra.
   


Åkte hem vid 12 tiden & spådde. Har nog aldrig fått så bra kort som jag fick då! Min framtid ser ljus ut, hehehe....   


  PUSS

Av Sara Erlandsson - 20 augusti 2010 18:29

Skriver detta på anteckningar i min dator eftersom mitt skit internet inte funkar.
Efter jag hade uppdaterat igår åkte jag till Hällekis & rökte vattenpipa med Thörn, Stoffe, David, Lund och Wille.
Sen kom Tobbe, Viktor, Henke och Isak också. Efter det åkte jag och några stycken till hem till mig och kollade på The grudge 1.


   


 

  Fyfan vad jag sov dåligt i natt. Fy fan säger jag bara. Det började med att jag inte kunde somna för att jag inte låg bra, sen kom det en jävla fluga som flög in i mitt ansikte HEEEELA tiden, jävla flughelvete... Jag ska döda det aset..
Sen låg jag obekvämt hela natten och vaknade av minsta lilla...
Antar att jag måste vända tillbaka på dygnet nu. Ska nog lägga mig tidigt ikväll.

Nu ska jag snart städa mitt rum, det är så jävla äckligt här inne! Sen ska jag äta, duscha och fixa mina naglar.
Ikväll ska jag och dom andra kolla på film hemma hos Thörn. The grudge 2 den här gången. Är tydligen läskigt att kolla på skräckfilm hos honom för han har suroundljud och stor Tv & bor i ett gammalt hus.

 

Men nu ska jag sätta fart! Uppdaterar mer senare :-D

Av Sara Erlandsson - 20 augusti 2010 18:03

  
Imorgon är det lördag. Lördag den 21 augusti...
För ett par veckor sedan lät det som att det var hur lång tid som helst kvar dit, men idag känns det som att det var igår jag sa så. Imorgon, på lördag, flyttar någon som står mig väldigt nära.
Imorgon, på lördag, flyttar min allra bästa vän. Långt, långt bort ifrån mig.

Cecilia Johansson.
Det känns så overkligt... Jag vill verkligen inte att du ska flytta! Jag tyckte inte att vi träffades ofta, och nu kommer vi träffas ännu mindre.
Du är verkligen den bästa vännen jag har. Dig kan jag prata med allt om. Precis allt. Det finns nog ingen annan människa som vet så mycket om mig som du gör. Det finns nog ingen annan människa som jag kan prata om så mycket som jag kan prata med dig om.
Du har alltid ställt upp för mig och lyssnat på mig när jag behöver prata. Det är alltid du som har fått veta allt först. Det är alltid dig jag har vänt mig till i första hand om jag har mått dåligt.
Jag undrar egentligen hur mycket tid vi har tillbringat tillsammans.. Alla timmarna i telefonen. Alla timmar av skratt.
 Första gången vi var med varandra klickade det direkt, det var du & jag... Jag & du. Ett stort tack till Amanda som förde oss samman.
Vi har gått igenom mycket du och jag. Jag har flyttat, jag har haft det jobbigt hemma, jag har haft det jobbigt med maten. Du har haft det jobbigt med kärleken, du har förlorat en nära, du har haft det jobbigt i skolan. Vi har alltid ställt upp för varandra både du och jag.
Vi har lärt oss mycket av varandra.

Alltid när vi har bråkat så har det gått över på en dag eller två. Trotts att jag har flyttat, börjat ny skola och träffat nya vänner, två gånger om, så har vi ändå hållt kontakten. Vet du varför? För ingen kan ta din plats. Ingen annan kan bytas ut mot dig.
Visst, vi är inte särskillt lika, vi har inte jätte mycket gemensamt längre, men ändå är det något som håller våran underbara vänskap i liv. Kanske är det just det? Olikheten, skillanden.

Anledningen till att jag skriver detta är inte för att jag är rädd att detta underbara ska sluta här, det har knappt börjat, utan det är för att jag verkligen vill berätta hur mycket jag uppskattar dig som vän. Så att du har med dig något till din nya start.
Vi kanske inte kommer träffas ofta alls, och kanske bara några gånger om året, men jag vet att varje gång vi träffas kommer allt vara precis som vanligt. Du & jag, jag & du.
Vi kommer skratta precis lika mycket som vanligt, prata precis likadant som vanligt och helt enkelt bara vara helt som vanligt. För du är och kommer aldrig bli, någon främling för mig.

Jag älskar dig. Du finns och kommer alltid finnas som en liten del i mitt hjärta.
Har vi klarat det så här långt, så kommer vi klara det hela vägen.

 

Ovido - Quiz & Flashcards