Sara Lindahl Erlandsson

Alla inlägg under november 2011

Av Sara Erlandsson - 23 november 2011 18:53

Hittade ett forum igår som handlade om övernaturliga saker. Bland annat hittade jag en tråd där de jobbar med att läsa av människor eller djur. De kan till exempel se vart ett djur har ont eller "se" hur du är som person och vad du gör på dagarna.


Så jag var bara tvungen att maila en kille och fråga om han kunde läsa av mig.

 



Fick detta svaret tillbaka:


Hej Sara!

Välkommen till forumet får jag säga till att börja med. Du har gjort helt rätt för att jag skall kunna avläsa dig. Ingen fakta alls vill jag ha. Bara en bild där jag hellst ser bägge ögon.

Detta är vad jag kom fram till:

Först måste jag säga att jag känner fysisk smärta. jag får liksom ont i magen som strålar ut mot ryggen. Nästan som Bältros smärtor. jag kan känna små utslag, har du detta? Detta får du pga av ditt actionfyllda liv. Du stressar på tok för mycket. Tiden räcker helt enkelt inte till för dig. Du är ju överallt. Vilar ju aldrig. Är du ledig från dina studier..tränar du. Tränar du inte så är du med alla dina vänner. Jag känner att du har en massa vänner omkring dig som du umgås med. Nästan varje dag också. Ni har en massa partyn omkring er. Du spenderar en massa pengar. Du älskar att spendera tid i affärer. Det tar också tid ifrån dig. Skoluppgifterna kräver också din din tid. Detta hinner du nästan bara med på den lilla tid som blir över och detta görs på alldeles för fel tider för dig på dygnet. Du hinner ju knappt ens med att sova. Sara du måste varva ner från detta liv i stress, fart och fläkt. Du kommer inte bli av med utslag och värk annars. Det kommer bara fortsätta att blomma upp och det kommer bara vara korta perioder annars utan detta problem för dig.

Jag kan tack vare din bild avläsa att du är mycket noga med ditt utseende. Först kunde jag känna att du kanske gick någon frisör utbildning men efter en liten stund kände jag att det var något lite bredare. en utbildning som har lite mer med hela människans yttre och utseende. Tolkar det lite som din utbildning har lite med artister och skådespelare att göra. Kanske  lite med "styling" att göra vad nu detta yrke heter? Jag kommer inte på det faktiskt. Inte sminkös utan som jobbar med hela intrycket ,hela människan på något sett. Jag ser nämligen smink och maskeradkläder framför mig. Mycket ockulta kläder och smink kan jag också få en bild av.

Jag kan tycka mig känna att du har en pojkvän just nu som du ibland sover över hos. jag kan även se att det finns fler som du älskar. Framför allt katter.  Det finns en katt med vit nos som gillar att vara med dig. kan inte se något namn på den dock.

Din favoritfärg är svart och jag är säker på att du har minst en piercing till. På tungan kanske?

Detta var det jag kunde få fram med din bild. Jag vet inte om jag har något rätt. Jag går bara på min känsla. Det jag kan se framför mig.

Så kom nu ihåg. Ta det lite lugnare i vardagen. Både med fester, schopping, skola, träning, ja listan kan bli lång. Du måste stressa mindre. Annars kommer din kropp fortsätta att säga ifrån.

//MvhCool



Verkar som att jag har en ny läsare på min blogg?   Eller kan det vara så otroligt att han lyckades pricka rätt på nästan allt?

Av Sara Erlandsson - 22 november 2011 15:25

Tänkte tipsa om en blogg jag läser.


Nämligen Classe-kinzakenza.


Ni som gillar:


 

Kenza


 

Porr
 

Politik
 

Flashback
 

Skvaller
    

Pengar
 

Gnäll
 

Och lite mer skvaller


Skulle älska den här bloggen.

Just like I do.


Dock låser han bloggen emellanåt.

Man kommer till exempel inte in på den just nu, men vänta 1 dag eller 2 så är den snart öppen igen.


CLASSE




Av Sara Erlandsson - 22 november 2011 15:14

Var hemma från skolan idag. Orkade bara inte. Ibland har man såna dagar. Har för övrigt jävligt ont i ryggen! Igår tog jag två starka tabletter, massera med tigerbalsam och låg på spikmattan innan jag somna. Idag när jag vaknade hade jag fortfarande ont. Sträcker i hela ryggen precis som om muskeln är för kort eller något.


Har suttit hela dagen och läst om häxor och övernaturliga saker på ett forum. Har även duschat och kollat på tv. Nu ska jag klä på mig och sen börja med maten. Ikväll åker jag till Michael och sover där, har liksom sovmorgon till 12 imorgon.. Rätt gött!

       
Egobildserie på mig. Hade precis fått min iphone 4 så jag var ju bara tvungen.

Av Sara Erlandsson - 21 november 2011 22:05

Nu har jag fått massa märken igen! Det är verkligen alltid någonting som är konstigt med mig.


 
Precis som ett sträck precis över trosorna. Ser ut som rivmärken eller skavsår typ..

Kommer ni ihåg detta?


 
Torra fläckar överallt.


Stressblåsor 

Väntar med spänning för att se hur märkena på magen kommer utveckla sig.

Har förresten gått till läkarn med fläckarna på halsen och har fått antibiotika. Det var inte smittsamt  
Och stressblåsorna, ja.. Dom vet jag inte riktigt vad jag ska göra åt. Dom kommer alltid när det är mycket att göra i skolan eller om jag inte mår bra. Sjukt ju! 

Av Sara Erlandsson - 21 november 2011 21:18

Försökte mig precis på att göra min engelska läxa men mitt upp i allt kom jag på hur mycket jag saknar att blogga.

Så nu ska jag börja igen. Försöka iallafall. Men bara lite.

Sitter just nu & lyssnar på underbar musik och väntar på att alla bilder ska laddas upp.

Har tagit över 300 bilder sen jag slutade blogga, men jag lägger bara upp några.


Blir lite irriterad när jag ser att bajskvalién till headern är mycket sämre nu när man måste ha större header eftersom dom gjort om bloggarna. Måste se till att fixa ny design snart.

OKTOBER

 
Va med hällekiskillarna någon dag.

 
Söta Cicci kom på besök. Har inte träffat henne på typ mer än 1 år så det var kul.

 
Va med Martin, Anders & Mattias.

 

     
Va med Michael hemma hos hans kusin. Åt veganmat och drack öl.

         
Jag å Lela hos mig på höstlovet. Sminkningar, jacuzzibad och mycket prat.

       
Älskade klass. Riktigt fula.


NOVEMBER

       
Besökte ödehuset igen.

     
Vart med lite folk i Vara

   
Maskerad, sminkad av Lela.

                                           
Fina vänner <3 Tack för denna kvällen.

   
Hudparty

   
Praktik

 
Popcorn med ost & smör. Ni måste prova det!


 
Wille

 
Va & käka pizza, sola & shoppa med paulina.

 
Va med Dillen.

   
Jag & älskade lillebror igår.



Inte på bilderna: Vart med Michael, solat, fyllt år, festat, bio, soviiit och gymmat lite.  


Har verkligen glömt av att ta bilder på allt jag gör och om jag inte mins fel så har jag lite fler bilder på min andra telefon. Orkar inte kolla.

Av Sara Erlandsson - 4 november 2011 00:58

Hon sitter i sängen med datorns ljusa sken i ansiktet. De trötta ögonen är glansiga av tårar. Hon funderar. Skriver, suddar, skriver och suddar. Idag verkar det som om hennes ord inte vill fastna på pappret. Varje gång hon tittar på det hon skrivit känns det obekvämt. 

Hon suddar, återigen. 


 


Hon lutar sig tillbaka och fäster blicken på en punkt ut i mörkret ovanför datorn. Hon sätter på en låt och låter musiken strömma in genom öronen. Hon koncentrerar sig noga på detaljerna i låten. Den här låten passar perfekt in på hennes liv. Inte texten, men musiken.


Hon suckar och börjar tänka tillbaka. Tänka tillbaka på tiden som varit. Allt som varit så bra. Hon funderar på hur det kommer sig att hon alltid flyr när det blir jobbigt. Varför tar hon den enklaste utvägen så fort något farligt närmar sig? Varför vågar hon aldrig möta sin rädsla?

Det är dags att våga nu. Dörren under den gröna exit-skylten börjar bli trög att öppna och snart finns ingen annan utväg att ta mer än att gå igenom elden. Antingen kommer hon levande därifrån eller så gör hon inte det. Egentligen bryr hon sig inte längre. Hon orkar inte bry sig. Så har det varit ett tag nu. Men nu när faran börjar närma sig inser hon att det längre inte går att ta sig ut, varken genom fönster eller dörrar. 


            


Hon börjar förstå att för att må bra så måste man må dåligt.

Hon börjar förstå att man måste kasta det gamla för att få plats med nytt.
Hon börjar förstå att man måste gå ett steg bak för att gå ett steg fram. 

Hon börjar förstå att det måste vara kallt för att sedan bli varmt igen. 

Hon börjar förstå att om man går och lägger sig på natten så måste man gå upp på morgonen.
Hon börjar förstå att man måste uppleva olycka för att få känna lycka. 

Hon börjar förstå att man måste satsa för att vinna. 

Hon börjar förstå att man måste stå på egna ben för att överleva.

Hon börjar förstå att man måste möta sina rädslor för att bli kvitt dem. 

Hon börjar förstå att när hon gör fel måste hon göra rätt.

Hon börjar förstå att livet kan vara en dans på rosor, bara man vill. 

Men hon börjar även förstå att saker och ting faktiskt är på allvar. 


Så hon sätter sig upp. Öppnar datorn, skriver det här och tvingar det till att fastna på pappret. Hon möter sina rädslor. 


Face the fear: Nu förstår jag varför. 

Ovido - Quiz & Flashcards