Sara Lindahl Erlandsson

Alla inlägg under mars 2012

Av Sara Erlandsson - 15 mars 2012 22:59

Herregud säger jag bara. Hur kunde man gå ut såhär förr? 
Antar att man ska ha lite längre hår än mig för att få det att se snyggt ut men... Haha ändå!


     


Tänkte gå till skolan såhär imorgon. Får prova någon uppsättning som ser hyffsat bra ut iaf :-)


   
Snyggt!  

Av Sara Erlandsson - 15 mars 2012 22:58

         


Lite random bilder bara.  

Av Sara Erlandsson - 15 mars 2012 22:54

 
Vårkläder   Shorts, leggins och vårjacka.  



   
Min och Leahs middag: Räkor, citron- & majonäsdressing tillsammans med pommes med smällt ost över. Haha go blandning...


   
Snyggingar!...


   
Smoothie till efterrätt.


Sen blev det film, chatroulette, nagelfix och prat.   

Av Sara Erlandsson - 14 mars 2012 23:10

Sitter i soffan vid datorn med världens rygg-/axelont som strålar ner mot armen och kollar in sidor som exet, reddit, 2leep, 4chan, existenz, feber och andra skitsidor samtidigt som jag lyssnar på skrattet i bakgrunden på den dåliga serien som går på tvn. Stör mig på att jag inte kan skicka bilder från iphonen till datorn utan usb-sladden, som jag kunde på min förra telefon, därför blir detta ett fruktansvärt tråkigt och egentligen ovärt inlägg. Känner för att skriva min åsikt om något intressant men jag hittar ingenting att skriva om. Nu ska jag gå ut och kolla på Jupiter och Venus. 


Bloggar imorgon. Chiao.  


       
Förmodligen världens största insekt, tufft.

Av Sara Erlandsson - 12 mars 2012 19:01

Igår gick jag upp vid 11.30 käkade frukost och la mig en timma igen. Efter det gick jag ut och gick i 1,5 timma. Uppförsbacke nästan hela vägen, snacka om jobbigt! Dock om man lyssnar på musik och sjunger så går allt mycket lättare.. Kan ni tänka er mig gå och sjunga jätte högt mitt i samhället på "every little thing", "dead ringer for love" och "daddy cool"? 

När jag kom hem duscha jag, käkade och sen åkte jag till Martin. Vi satt mest och kollade på BB söndagsfinalen och BB live efter det, lyssnade på musik och tjötade. Gick o la oss vid 3 tiden typ. 

         
Underbart väder alltså! 

Av Sara Erlandsson - 12 mars 2012 18:35

Hela min för- och eftermiddag i fredags var helt kaos. För det första råkade jag skämma ut mig totalt genom att blanda ihop en person med en heeeelt annan. Strax efter det råkade jag av misstag gå på ett x2000 tåg till Göteborg så jag fick kliva av i Herrljunga. Där var jag fast i ca. 40 minuter. Sedan kliver jag på ett annat tåg och tvingas gå av i Alingsås av någon anledning jag inte lyssnade så noga på.. Tillslut lyckades jag iallafall möta upp Cicci och vi åkte till Falköping tillsammans. 


Vi åkte till Mikaels lägenhet (Ciccis bror) och gjorde oss iordning, käkade och förfestade. 
Vid 22.30 drog vi till Dagnys. Hade riktigt kul och jag fick se Norlie & Kkv spela båda gångerna eftersom jag lyckades ta mig förbi den ouppmärksamma vakten in till krogen. Så jag spenderade kanske 1 timma på 16+ och restrerande tiden inne på krogen tillsammans med Amanda och Anton.  


                             
Haha, jag har ingen aning om vem denna människa är och fråga mig inte varför jag tog kort på henne? =) 

     
Anton och Amanda

 
Dagen efter
 

Av Sara Erlandsson - 12 mars 2012 16:28

Som de flesta sett har denna video, om Joseph Kony, spridit sig som en våg över internet och fått flera miljoner views på bara några dagar. 
Även jag länkade till videon häromdagen utan att egentligen veta så mycket om det, precis som många andra. Jag håller med om att filmen har ett mycket bra budskap och att tanken är god. Däremot tycker jag att innan man är med och stödjer kampanjen borde man ta reda på lite mer fakta. Jag har nu tagit bort videon från min blogg efter att ha tagit reda på att det inte är barnen i Uganda vi stödjer, utan Ugandas militär! Jag håller med om att Kony borde gripas, men stödj för guds skull inte en kampanj ni inte vet vad de är ute efter. Det känns så komiskt att alla börjar hetsa över just denna video nu, när man har hört om sexslavar, barnsoldater och tillfångatagande barn som tvingas stympa sina egna familjemedlemmar i över 10 år? Har folket missat tv-reklamerna om att stödja röda korset och rädda barnen som går på tv varje dag? Då är det inte lika många som bryr sig, om ni förstår mig rätt. 



 


Onda människor som Kony finns det gott om och att dela en video över internet för att gripa denna person, som de påstår är omöjlig att spåra, kommer inte göra någon större skillnad. Mycket utav pengarna som doneras går till marknadsförning och för att skapa medvetvetenhet. Jag undrar hur många det är som vet om att personer med liknande bakgrund som Joseph Kony sitter i senaten eller parlamentet i nästan varje afrikanskt land? Varför är det ingen som reagerar på det? Detta är ett bra exempel på hur korkade och naiva folket som ger sig fan på att ta del av detta är, som inte besitter någon som helst kunskap om det. Jag kan själv erkänna att jag var naiv och korkad som inte tog reda på mer fakta innan jag delade videon. På en bild kan man se skaparna av filmen stå tillsammans med SPLA och Ugandas armé som gjort precis lika många brott som Kony. 
Vad jag har läst går även en stor del utav pengarna som doneras rakt ner i militärens och diktaturens egna fickor. 


 37 % av budgeten går till Afrika-relaterande program, runt 20 % går till löner och "overheads" och restrerande 43 % går till informationsprogram. Sanningen om osynliga barnen är att de inte är en biståndsorganisation och det är många som tror att de är till för att leverera skor eller mat, vilket de inte gör. Detta kan ni läsa om här


Så snälla, innan ni donerar eller bestämmer er för att ta del av detta och sprida budskapet vidare; ta reda på vad deras organisation egentligen går ut på.  



 
haha, var bara tvungen...

Av Sara Erlandsson - 8 mars 2012 08:59

 

Blää, blir så trött av snön. Borstade inte ens håret innan jag gick till skolan idag, haha! Sitter i skolan nu och har matte. Jätte kul. Sen har jag svenska och efter det slutar vi. Jag ska åka med mamma till Uddevalla efter skolan, hon ska på arbetsintervju där och jag kommer inte hem på annat sätt om jag inte åker med. Det suger lite.   

Imorgon ska jag till Falköping och festa lite smått med Cicci. Vi ska på Dagnys och se när Norlie & Kkv spelar. Ska bli kul att festa med Cicci för en gångs skull, har faktiskt aldrig gjort det. Spännande.. ;-) 

   
 
Sjukt gamla bilder på mig och cicci.



Sen är det långhelg. Så sköööönt!  

Ovido - Quiz & Flashcards