Sara Lindahl Erlandsson

Alla inlägg under mars 2012

Av Sara Erlandsson - 7 mars 2012 18:02

Hade helt glömt av att jag inte hade svarat på frågestunden jag hade för ett tag sedan. Är lite besviken på att ni inte kom med fler frågor, men det gör inget. 

Här kommer iallafall svaren och är det någon mer fråga ni vill ha svar på så är det bara att kommentera här så lägger jag till frågan och svaret i inlägget.  




Hur gåre me killen ;)?

Det tog slut för typ 3 veckor sedan så jag kan väl inte påstå att det gick så jätte bra direkt, haha. =) 


Vad tkr du är viktigare: att vara kritisk mot allt för att alltid veta sanningen eller att aldrig bli vuxen och därför aldrig förlora din fantasi? Ett liv av sanning eller ett liv av fantasi? En skarp bild utan färger eller en suddig bild med de vackraste färgerna du kan tänka dig?

Hm.. Gud vilken svår fråga. Jag vet inte ens om jag förstår den på rätt sätt. Jag hade nog valt att alltid vara kritisk och veta sanningen istället för fantasin. Eftersom jag är en sån som funderar och analyserar väldigt mycket skulle jag nog inte klara av att gå runt i en bubbla och leva utan någon som helst logik. Dock låter det fruktansvärt tråkigt att se allt så klart och utan färger men jag anser att man faktiskt måste vara realistisk och se saker och ting med öppna ögon för att klara sig i livet. Jag skulle aldrig klara av att leva mitt liv med stängda ögon och bara blunda för allt det onda. Jag måste kunna läsa mellan raderna och vara medveten om allt, även om det skulle resultera i att mitt liv skulle bli väldigt tråkigt. Tur att detta bara är en hypotes och att jag i verkliga livet kan välja att se det ur båda synvinklarna =) 


Heeeeeeeej skulle du kunna länka min blogg (a) ????? pliiiiiiiizzzzzz vill bli känd. älskar din blogg, läser den varje dag (L) (L)

Hahaha.. Okej. Som du vill =) Det är MIHAELA JEVTIC som skrivit denna kommentaren och ni hittar hennes blogg häääär


Hur trivs du i din tjej klass?
Jag trivs faktiskt riktigt bra. De flesta i min klass är lätta att ha och göra med och jag har lätt för att prata och umgås med de flesta i klassen. Det blir att man kommer varandra väldigt nära när man går en sån linje som vi gör och det tycker jag är skönt :-). Hatar när det är stelt. Det är kul att de flesta är villiga att göra saker på fritiden och det händer då och då att vi slänger ihop en och annan fest tillsammans. Saknar dock att ha killar i klassen lite.  


Kan du, i ett romantiskt förhållande, värdesätta känslor och ögonblick som inte pratas? Är dessa totalt instinktiva känslor kanske till och med basen i ett romantiskt förhållande (för dig)? 

Ja, det är klart att jag kan värdesätta det. Men jag anser också att kommunikation är väldigt viktigt för att ett förhållande ska kännas bra för mig. Dock behövs passion, så ja.. Det kanske är så som du säger? Jag vet faktiskt inte. 


Av Sara Erlandsson - 7 mars 2012 17:53

Haha. Sitter och lyssnar på Vengaboys efter att Domenique och Frida i min klass länkat låtar i våran klasslogg. Riktig nostalgi på dessa låtar och känslor man hade då kommer tillbaka lite smått.

90-talet   






Av Sara Erlandsson - 7 mars 2012 17:16

Ojdå. Blev visst lite fler timmars sömn än väntat. Helt sjukt hur mycket jag sover egentligen. 

I förrgår la jag mig 23.30 gick upp 11.30 gick och la mig igen 13.00 och vaknade 15.00, gick och la mig igen på kvällen 00.30 Idag gick jag upp 6.00 gick och la mig 11.15 och vaknade 15.00 Blablabla... Hur fan ska jag somna inatt? 

Har sjukt tråkigt nu iallafall och vill göra något. Någon mer?   Probably not.

Här är lite bilder från de senaste dagarna
   
Det här är jag just nu när jag ser bilden ovan.... :   


             

Av Sara Erlandsson - 7 mars 2012 10:42

   


Kom precis hem ifrån en lång och ansträngande dag i skolan. Not. Klockan är 10.40 och jag är redan hemma. Vi fick sluta vid 9 idag så det var bara att åka hem igen när man kommit dit typ. Har precis druckit ett glas o'boy och bytt om till sovtröja så nu ska jag sova en stund. Göööött.. 
Vill hitta på något sen men jag tror jag är den enda som är pigg på det idag eftersom alla andra slutar sent. Skoj.  

Av Sara Erlandsson - 4 mars 2012 18:54

Kan ju tala om att festen eskalerade rätt rejält, men det var fan kul. Stoffe blev klippt, Lund blev klippt, Sandra blev klippt, Robin, Liam, Ahlén och Jesper blev snaggade, de flesta killarna rakade benen, jag klippte Matilda... Aaa, ni förstår. Haha! Riktigt trevlig fest annars. Ni ser bilder nedan: 



                                               



 


   


 


         

Av Sara Erlandsson - 4 mars 2012 18:46

Igår övningskörde jag hela vägen från Lidköping till Marstrand. Grym är jag! 


Väl på Marstrand kollade vi på campingen vi ska bo och jag jobba på i sommar. Våran plats var rätt nice! På en liten avskilld plats vid ett berg och en liten skog, skit mysigt. Marstrand var jätte fint och jag tror att jag kommer trivas rätt bra där i sommar. Det är 6 andra ungdommar än jag som jobbar på campingen och alla är i samma ålder som mig eller äldre. Det är även mycket båtrace och konserter så det kommer vara fullsmockat med ungdommar där hela sommaren.
Synd att man inte är 18 och kommer in på krogen bara..


 
Koön, där alla folk är på sommaren. Man får ta färgan över och det finns inga bilar eller liknande på andra sidan. 



På väg till marstrand.    

Av Sara Erlandsson - 4 mars 2012 18:39

I fredags var vi hemma hos Viktor och kollade på film och käka tacos. Det var jag, Sandra, Malin, Tobbe, Viktor, David, Thörn, Lund och Stoffe. Var även uppe vid Hällekis skola och lekte lite. 


     

Ovido - Quiz & Flashcards