Sara Lindahl Erlandsson

Alla inlägg under juli 2011

:-)

Av Sara Erlandsson - 11 juli 2011 15:16

Såhär är det. 
Vi började som vänner, det var lugnt, men det var bara på låtsas.

Du var hängiven, det tog inte lång tid innan jag kallade dig min.

Det enda du hörde från mig var hur bra vi passade ihop.

Det var det enda du hörde från mig...


Men sen du försvann, kan jag andas för första gången.

Jag har gått vidare.

Tack vare dig, har jag fått vad jag vill.

Sen du försvann.


Hur kan jag uttrycka det, du uttryckte mig?

Jag föll till och med för den där jävla kärlekslåten. 

Hur kommer det sig att du aldrig sa att du bara ville vara med mig? 

Jag antar att du inte kände så. 


Men sen du försvann, kan jag andas för första gången. 

Jag har gått vidare. 

Tack vare dig, har jag fått vad jag vill. 

Sen du försvann. 


Du hade din chans men du sabbade den. 

Out of sight and out of mind. 

Håll käften, jag orkar inte ta det,

igen och igen och igen och igen. 


Sen du försvann. 



   

Av Sara Erlandsson - 9 juli 2011 14:45

Idag gick vi upp vid 11 typ. Vi åkte till Ica och handlade och sen åkte vi hem till mig. Emma lagade mat till oss och nu sitter vi på altanen & käkar vattenmelon, dricker pasionsdricka & bara tar det lugnt. Snart kommer Johan, Dunken, Brandt & Debbie hit tror jag? Haha, Emma sa något sånt iaf. Vi ska bada och sådär. 


När Emma & de andra åkt hem ska jag göra mig i ordning och sen ska jag festa. Hörs imorgon kväll. Puss! 

     
     

Av Sara Erlandsson - 9 juli 2011 14:37

Åkte med Emma till Götene igår som sagt. Vi gjorde oss iordning lite fort hemma hos Emma sen gick vi hem till Frick. Kvällen spenderades med lite dricka tillsammans med Emma, Maria, Annika, Debbie, Brandt, Frick, Daniel, Joel, Robban & Johan. Jag & Emma drog hem till henne vid typ 3.00. 

         

Ja, bilderna blev ju fruktansvärt bra.

Av Sara Erlandsson - 8 juli 2011 17:59

Slutade jobba för några timmar sedan och sitter här nu & väntar på Emma. Hon ringde igår och frågade om vi skulle hitta på något och jag som inte har något bättre för mig tackade såklart ja. 

Så snart ska jag dra mig vidare till Götene och va med lite folk. 


   Utan smink. Så fin så...    


Av Sara Erlandsson - 8 juli 2011 17:48

JAG BLIR SÅ ARG NÄR JAG LÄSER SÅNT HÄR!  

Usch, usch, usch! Människor som dessa borde fanimej inte finnas. Fan vad arg jag blir.

"I ett av fallen satte en vårdtagare i halsen och började kräkas. Då tryckte undersköterskan tillbaka spyorna i dennes mun med hjälp av haklappen.
Samma undersköterska ska även ha greppat tag så hårt i en annan vårdtagare att denna sade i från. När de började gräla sade undersköterskan "du ligger där du ligger och jag skulle vilja se dig springa ifatt mig" och "rör mig inte med dina äckliga fingrar".
Den andra undersköterskan som misstänks för övergrepp ska ha smällt till en vårdtagare hårt på stjärten, nypt henne i magen och skakat om hennes bröst. Hon ska även ha tryckt en annan vårdtagare hårt på näsan och tagit kvinnans knutna näve och tryckt in den i munnen på henne."

 

 
Hur fan kan man göra så mot gamla hjälplösa tanter som inte kan göra någonting åt det? Dom är ju också människor! Usch.       


Det värsta är att personalen får behålla jobbet! 

Här kan du läsa artikeln. 

Av Sara Erlandsson - 8 juli 2011 00:18

Jag börjar fan bli desperat alltså. Det är nästan skrattretande hur löjligt nojjig jag är.

Men det kanske inte är så konstigt eftersom att förut när jag satt och kollade på film och oroade mig över ingenting, hör jag plötsligt hur dörrhandtaget trycks ner. Det gick en kall kår genom kroppen igen men den försvann igen när jag förstod att killarna var här för att skrämmas med mig igen, eftersom de gjorde precis samma sak förra gången. Jag gick till dörren för att kolla om jag hade inbillat mig och det hade jag definitivt inte eftersom dörren stod öppen. Jag tänkte "nu jävlar ska jag ta dom asen" och gick ut för att leta reda på dem. Jag gick runt hela huset, upp på altan, kollade bakom garaget och inne i mitt rum, men inte en själ syntes till. Då blev jag ärligt talat livrädd igen.


Ringde mamma och sa vad som hade hänt och hon sa åt mig att gå in i huset och låsa dörren om mig, vilket jag gjorde, sedan intalade hon mig att det inte var någonting utan kanske bara att dörren blåst upp för att jag inte stängt den ordentligt. Men varför skulle dörren blåst upp så lång tid efter? Jag var liksom ute en timma tidigare innen dörren "blåst" upp. Och varför skulle jag ha hört hur handtaget tryckts ner? Nej, fyfan. 


Ringde även till Wille för att se om dom hade åkt hit för att jävlas med mig igen, men han lovade att det hade dom inte gjort. Så jag försökte ändå lugna ner mig och titta färdigt på filmen. Under filmens gång hörde jag några konstiga ljud men inget märkvärdigt. Det var bara ett ljud jag reagerade på och då pausade jag filmen för att kolla vad det var och det var inget som var annorlunda. 


Det slutade med att jag fort som fan skyndade ut i mitt rum, eftersom denna platsen är det enda stället där jag känner mig någorlunda trygg. Har dock inget lås på dörren så nu sover jag med en kökskniv bredvid mig... 


Hur löjligt är inte det då? haha skrattar åt mig själv. Men ärligt talat, hur mycket hade jag inte ångrat mig om det mot förmodan skulle komma någon och jag bara blundade för vad som kan vara möjligt... Då känns det ändå inte så löjligt att sova med en kniv bredvid mig.    


 
Men helt ärligt, vad är det som händer här hemma? Dörren kan ju knappast vara inbillning eftersom jag såg att den var öppen....

Av Sara Erlandsson - 7 juli 2011 20:20

Dansar runt naken här hemma (okej, dansar var att överdriva) med ansiktsmask & ska snart hoppa in i duschen. Hoppas att det inte är några fönstertittare ute idag.  Sen blire till att gotta ner sig i onepiecen med en pirog o o'boy & filmen Forrest Gump som tydligen ska vara jävligt bra. 


Det är underbart att vara ensam hemma.


 

Av Sara Erlandsson - 6 juli 2011 22:11

...det är bara jag som tänker på mig.


 

Ovido - Quiz & Flashcards