Sara Lindahl Erlandsson

Alla inlägg under juli 2011

Av Sara Erlandsson - 6 juli 2011 20:54

Det går framåt med att vara ensam. Har vart hemma & vart själv enda sen jag slutade jobba vid 3. Har pillat med lite allt möjligt sen dess, men spenderat mest tid framför datorn. Nu börjar det bli mörkt ute... Jag måste faktiskt erkänna att jag är allt lite mörkrädd när jag är ensam. Har aldrig varit det förut utan det är något som smygit sig på nu det senaste. 


Sitter här nu & funderar på vad jag ska göra. Har så jävla tråkigt. Mamma ringde förresten och sa att dom stannar på kusten till på onsdag, så jag får brottas med det läskiga mörkret ensam en vecka till. 


Hittade förresten denna bilden på Kissies blogg. Allting stämmer så jäkla bra! 


 

  

Av Sara Erlandsson - 6 juli 2011 19:27

     


LÄSER OM HÄXKONST.... Moahahaha. 


Nemen, http://lmgtfy.com/?q=Skuggornas+bok 


Ikväll ska här trollas. 

Av Sara Erlandsson - 5 juli 2011 20:39

Om två enäggstvillingsystrar får barn med två enäggstvillingbröder, kommer deras barn då bli identiska?

   



Av Sara Erlandsson - 4 juli 2011 23:55

Åååå vad sur jag blir. Åkte från jobbet i Hällekis för typ en timma sen och kom hem nu, vilket brukar ta typ 10 min annars. På vägen hem börjar moppen dampa som fan och jag tror att det är bensinstopp så när moppen tillslut stannar tänkte jag plocka upp mobilen för att vrida om reserven. Upptäcker till min stora förtvivlan att mobilen inte ligger i fickan och börjar fundera på vart jag hade den senast och kommer, efter en stunds tänkande, på att senast jag hade den var i Willes säng. Ja, underbart. 

Försöker irriterat se i mörkret hur reserven är omvriden och utan att bli förvånad ser jag att den redan står på reserv. Jag vet att den gjorde det senast också så jag börjar bli smått irriterad på att det är någon jävel som vrider om den hela tiden. Börjar fippla med att vrida på skiten och försöker starta moppen, vilket inte alls går. Då jag börjar rulla moppen startar den mot min förväntan. Lättad börjar jag köra iväg igen och efter 10 meter stannar den såklart igen...


Denna gången vägrade den starta så jag fick rulla hem min jävla skit moppe ungefär 3 kilometer. Ibland älskar jag bara livet.


 



Så nu har jag ingen mobil, vet ej hur jag ska vakna imorgon då jag ska till jobbet 11.00


Av Sara Erlandsson - 4 juli 2011 13:45

Jaha... Igår lanade vi hos Wille efter att jag slutat jobba. Dingar snart 60 på wow, känns förjävla gött. Skulle egentligen sova där men sen bestämde jag mig bara sådär huxflux att åka hem halv fyra på natten för att jag ville sova i min egna säng och vara hemma innan jag börjar jobba. 


Ställde även klockan på att jag skulle gå upp klockan 12.00 och sen dess har jag znoozat fram till nu. Där ser vi hur det gick.


Nu ska jag in & käka något. Sen ska jag göra mig i ordning för jobbet. Jobbar 17.00-22.30 idag, rätt skönt! 

   

Av Sara Erlandsson - 4 juli 2011 02:43

Har kommit tänka på hur tråkig min blogg är egentligen. Jag skriver nästan aldrig något personligt & bara om sådant jag gör hela tiden. Ni som inte känner mig måste tycka min blogg är skit tråkigt eftersom ni antagligen inte vet vilka alla jag umgås med är?


Har många gånger försökt att vara lite mer "personlig" i bloggen, och inte bara skriva om vad jag gör hela tiden, men så fort jag börjat skriva ett inlägg kommer jag & tänka på hur fånigt det låter, suddar ut det & kryssar sidan. Vet inte vad jag ska skriva liksom. 


Anledningen till att jag inte bloggat så mycket på senaste tiden är för att  jag har jobbat ganska mycket & knappt varit hemma någonting och även för att jag inte haft någon som helst lust att blogga.


Nu tänkte jag försöka att skriva något personligt dessutom, vi får väl se om det låter fånigt eller inte.


 


Jag känner att jag behöver lite mer tid för mig själv. Jag är ute på vift nästan hela tiden & är för det mestadels alltid med någon. Jag känner själv att jag nästan har börjat "tappa" min personlighet och att jag har blivit så tjurig på sista tiden. Det känns som att jag är med andra människor så mycket att jag nästan blitt en spegel av dem. Jag har nästan inget kvar av mig själv och de intressen jag hade förut intresserar mig inte alls längre. Får även ångest om jag inte "är" men någon på en hel dag. Blir jätte rastlös & börjar fundera på vad alla andra gör hela tiden. Då får jag panik och försöker tafatt få tag på någon jag kan umgås med, får jag inte tag i någon går jag & lägger mig o sover för att slippa ångesten. Med andra ord måste jag börja lära mig att kunna spendera tid för mig själv utan att känna rastlöshet & ångest. Så från & med nu ska jag försöka hitta tillbaka till mig själv och då krävs det verkligen att jag måste ta en dag eller två i veckan då jag bara är ensam och spenderar tid med mig själv och ingen annan.

Det jobbiga är att jag vet inte vad man "gör" när man är ensam. Läsa en bok? "Nej, tråkigt. Kommer ändå inte läsa klart den". Måla? "jag hatar att måla, är super dålig på det."  Gå ut och gå? "Nej, det är jobbigt & tråkigt". Städa? Nej, jag orkar inte. Ta ett bad? "Det tar typ en timma att fylla upp badkaret och då har jag ingen lust längre". Bara va? "Hur är man bara?!" 
 


Ja, ni ser. Detta är mina tankebanor när jag är ensam. Det slutar med att jag sitter på en stol och stirrar in i väggen & när jag tillslut tröttnar, struntar jag i att mitt mål var att vara ensam, greppar telefonen och ringer någon jag tror kanske skulle kunna hitta på något.

Men nu har jag bestämt mig.  Det ska inte vara såhär. Jag ska inte behöva vara beroende av andra människor.  Jag ska klara detta.

Av Sara Erlandsson - 4 juli 2011 02:41

Ja, detta var de sista bilderna jag tagit. Wille hade fest hemma hos sig. Var väl sådär. Men det funkade :-) riktigt skönt att komma hem & lägga sig i sängen sen. 


         

Dåliga & få bilder.

Av Sara Erlandsson - 4 juli 2011 02:38

Vet inte vilken dag det var men det var någon gång i veckan iallafall. Jag var med alla i Hällekis iallafall. Jag & Wille satt inne hos honom och spelade wow ett tag sen åkte alla ner till Emils strand och grillade. Jag käkade ingenting utan var bara sällskap. Martin följde med mig hem & vi kollade på film med Thörn när han slutat jobba. 


     

Ovido - Quiz & Flashcards