Sara Lindahl Erlandsson

Alla inlägg under september 2011

Av Sara Erlandsson - 25 september 2011 21:29

STOFFE VAR FUL 

  

JAG HADE RÖTT HÅR som jag saknar igen   


 
    

BLEV SMINKAD AV TREORNA. FÖRJÄVLA FULT FÖR ATT VARA ÄRLIG.


 
VI HADE MASSAGE SOM JAG KLAGADE PÅ SOM FAN...

 
KLASSFEST MED HV1B

 
 

JAG LÄRDE KÄNNA MARTIN

 

JAG KLÄTTRADE I BERG

   

Av Sara Erlandsson - 25 september 2011 19:55

Kul att man har skrivit 102303849 ord och så dampar google bajs chrome så hela skiten stängs ner och jag får skriva om.   Men jag har all tid i världen på mig så whatever. 


Följde aldrig med till Liseberg idag och det var väl lika bra det för när jag vaknade imorses kändes det som om något stått och hoppat på min kropp hela natten. Kände mig helt slut, mörbultad, trött. Var även hes som en bajs, vilket jag fortfarande är, och börjar nu få jävligt ont i halsen.  

Fattar inte hur jag kan ha sovit så mycket som jag har gjort detta dygnet. Jag gick och la mig 23 igårkväll vaknade 12.30 idag, fick och la mig igen vid 17 och vaknade 18.30. Sjukt ju!  

Har sedan dess underhållt mig med detta i sängen


 


Så jävla bra   kommer ihåg när man kollade på det när man var liten...

Typ som South Park fast den svenska versionen. Haha nämen... 


Vet inte vad jag ska hitta på nu, har liksom legat här i sängen hela dagen och har inte ens bytt om.

Känner att jag skulle behöva ett bra sällskap med en film och en fet godispåse!  
Men... Det är söndag. Rolig dag. 

   Min position denna dagen..

Av Sara Erlandsson - 24 september 2011 19:35


1. Börja med foundation och fyll i ögonbrynen (ej på videon). 

2. Täck hela ögonlocket med vit ögonskugga ända upp till ögonbrynet. 

3. Ta en rödbrun ögonskugga och lägg på mitten av ögonlocket, som en linje, dock inte ända in till ögonvrån. 

4. Ta sedan en svart ögonskugga och lägg längst ut på ögonlocket, ta ett ganska tjockt lager och lägg den som en rund ring. 

5. Ta sedan och sudda ut det svarta på övriga ögonlocket, inte för högt upp och inte för lång in till ögonvrån, men det ska täcka den röd-bruna ögonskuggan. 
6. Sudda sedan ut så att det inte blir en svart "linje" mellan den vita och den svarta skuggan.

7. Ta sedan och fyll på det vita igen.

8. Gör du fel och råkar ta den svarta ögonskugga istället för den vita (som jag klantigt nog råkade göra på videon) så kan du ta och lägga över ett lager med foundation med en tops på det som blev fel och sedan måla över det. Fett löser fett och smink innehåller fett så därför försvinner sträcket. 

9. Ta sedan den röd-bruna skuggan och lägg en liten linje under nedre fransraden. Efter det gör du likadant och målar du över med svart. 

10. Sen tar du kajal på ögats slemhinna, både uppe och nere,  och även lite lite på fransraden. Var noga med att gå ända in till ögonvrån. 

11. Sedan kan du ta en liten pensel för att sudda ut sträcket du målade på fransraden med kajalen. 

12. Ta sedan flytande eyeliner över fransraden på ögonlocket. Gör ett tunt sträck. 

13. Låt den torka och sudda även ut den med en pensel. 

14. Böj ögonfransarna. 

15. På med flera lager mascara, fransarna ska både bli fylliga och långa. 

16. Sedan på med en ljus rouge och ett ljust läppstift. Det passar oftast inte snyggt med mörkt läppstift eftersom det kan bli för mycket om man fokuserar på både läppar och ögon. 


Lycka till!     

       

Av Sara Erlandsson - 24 september 2011 12:26



Denna kläningen hade jag igår. 

+ ett halsband med 3 kedjor och kors på. 

+ en ring med ett kors.

+ ett armband med en fjäder och ett hjärta på. 

   



Denna sminknignen hade jag förra helgen, glömde dock slänga upp ett inlägg om det. 

- ifyllda ögonbryn. 

- vit bas. 

- guldfärgad ögonskugga in mot ögonvrån. 

- aprikos-, brun- och gulfärgad ögonskugga på övre ögonlocket och under nedre fransraden.

- kajal & eyeliner

- silvrig linje över eyelinern. 

- mascara.




   

Dock syns ju inte sminkningen ett skit på bilden eftersom jag tagit korten med cam. Sen är jag dessutom skelögd på den nedre bilden, fint va?    

Igår hade jag brun sotning typ, fast tog inga bilder på det.

Av Sara Erlandsson - 24 september 2011 11:46

Kom hem vid 15 på eftermiddagen, la mig och sov en stund sen käka jag och efter det gjorde jag mig iordning fort. Sen kom Viktor, Stoffe & Thörn o hämta mig. Vi åkte till Götene och mötte upp Björk & Wille. Sen åkte vi på fest hos Ellen i Skara


                                                             


Vi drog från festen vid 01 och åkte till mcD & köpte fyllekäk. Eftersom själva McDonalds ingången hade stängt så gick vi i Drive in'en hahaha! Störda som vi är..



          

Kom hem vid 01 typ.. Hade en ganska bra kväll.    

Av Sara Erlandsson - 24 september 2011 11:35

Igår i skolan hade vi hårtvätt och ansiktrengöring, jävligt chill dag om jag får säga det själv. I mitten av lektionen käkade även hela klassen tårta eftersom födelsedagsbarnet Emma fyllde år. Så Ellen hade gjort 2 tårtor. Så jävla goa! Jag gillar inte tårta, eller bakelser överhuvudtaget, men denna var fanimej svin go! Tog till och med 2 gånger   


               
Gjorde även en inbakad fläta på Paulina. Blev ju rätt bra, kunskaperna från förra året sitter tydligen fortfarande i.  


Av Sara Erlandsson - 24 september 2011 11:02

Sitter och lyssnar på den här låten. Ska ladda in alla bilder från festen igår på datorn & sen ska jag blogga. Efter det ska jag städa, duscha & chilla! :-)



 

Ovido - Quiz & Flashcards