Sara Lindahl Erlandsson

Alla inlägg under september 2011

Av Sara Erlandsson - 8 september 2011 22:10

OLIKA BORSTAR & PENSLAR:


   

1.  Täckstifftspensel - används till att täcka små blemmor så som finnar, födelsemärken, plitor, ärr m.m

2.  Svamp till underlag - finns i olika sorter. Trekantiga med raka kanter används ofta för att täcka med täckstift. De ovala används mer till att lägga underlagskräm.

3.  Underlagskrämborste - gör att underlagskrämen blir jämn, ger mycket bra resultat. Man kan ”dutta” med borstens bredsida för att få bort eventuella linjer efter penseldragen. 

4.  Puderpuff - bör vara i samma storlek som en knuten hand och lätt att tvätta. 

5.  Puderborste - används istället för puderpuffen. Bör ej användas som rouge borste. 

6.  Rougeborste - Är lik puderborsten fast lite mindre. Bör ha rund topp och stråna klippta i etapper. 

7.  Ögonskuggapensel - De platta, rundade och etapp klippta är de vanligaste. De större passar bättre till highlights eller till att blanda skuggor med. De borstar man brukar få med i produkter är oftast i skumgummi och funkar inte lika bra. De suger ofta åt sig skuggan & går sönder lätt. 

8.  Ögonfranskam - bra att ha när fransarna klumpar ihop sig. Använd på fuktig mascara och arbeta i små zick-zack rörelser utåt från fransroten. 

9.  Ögonfransböjare - Man ska ej använda böjaren på fransarna när de har mascara på sig eftersom risken är då att de går av. Det finns dock en i plast som funkar utmärkt till det. Permanenta ögonfransarna om du måste böja varje dag. 

10.  Läpppensel - är lika bra i syntetmaterial som av äkta hår och behöver inte vara dyr. Ska man använda starka färger så är det viktigt att använda en pensel som gör att resultatet blir jämt. 

11.  Linerpensel - Smal, rundad och spetsig pensel. Kan användas till ögonskuggor eller om du har svårt till att applicera flytande eyeliner med penseln som sitter i korken. 

12.  Pincett -  används till att noppa ögonbrynnen. En bra pincett tar bort de allra finaste stråna. 

13.  Ögonbrynskam - Används till att lägga brynen på plats. 

14.  Ögonbrynsborste -  fungerar bra till att lägga ögonskugga nära fransraden eller till att fylla i ögonbrynen. 

15.  Sax -används till att klippa av långa strån i ögonbrynen. 



Skrev detta i skolan för något halvår sedan så det är copyright på detta. 

Av Sara Erlandsson - 8 september 2011 21:13

Hittade en ny fotograf som jag blev väldigt intresserad av. Sally Mann heter hon & är en amerikansk fotograf som bland annat fotograferar sina egna barn nakna. Hon har även intresserat sig för döden i sina fotografier och hon har bl.a använt motiv av sin döda hund & förmultande lik. Äckligt va?

Men så jävla snygga bilder! 

       
 

 

 
   

Av Sara Erlandsson - 8 september 2011 20:46

Har packat min lilla resväska nu fullt med massa tjejiga saker. 


 
 

Imorgon efter skolan ska jag & några klasskompisar hem till Sofia, en annan klasskompis och förfesta. Senare på kvällen blir det väl antagligen parketten, dock vet jag inte om jag ska dit än men vi får väl se... Sist blev det ju så ändå.


Förra året u know?


             
 
NU: duschen

Av Sara Erlandsson - 8 september 2011 20:44

     

Ingen lugn & ro här inte... 

David & Thörn var i full fart o bråkade hela vägen hem från stan idag. 

Av Sara Erlandsson - 8 september 2011 10:36

Sitter i skolan och har håltimma till 14.30. Väligt kul, nästan värt att åka hem. Fast nej, ska på ett möte vid 13 så.. 


Nu har alla andra idrott och jag sitter här, hejja!
Nu ska jag gå & käka med Wille.


   
Jag & Paulina förut. 

Av Sara Erlandsson - 8 september 2011 00:32

 


HAHAHAHA! Att jag kunde missa detta... Blind!

Har dock lagt märke till att det fattas ett D på med & grillad gurka såg jag igår... Hahaha.

     
 

Av Sara Erlandsson - 7 september 2011 23:27

Hade värsta långa håltimman idag så jag, Leah & Paulina gick på stan lite. Det blev några inköp (idag igen..)  på den timman. Det börjar svida i plånboken lite nu. 

 

Köpte bl.a detta 

     

När vi kom till skolan igen hade dom börjat servera maten, och som jag skrev igår grillade skolan utomhus. Det var god mat. Dock gick mitt bröd sönder så all min mat åkte ut på bordet, så jag fick inget   haha.

Världens längsta kö också... 20-30 min väntetid.
         


När jag kom hem sov jag ett par timmar och tittade sen på film. Requiem for a dream. Riktigt bra faktiskt! Älskar filmer som handlar om droger, don't know why. Sen har jag suttit här, pratat med mamma lite & skrivit en uppsatts.


 

Ya biatch, that's it. 

Av Sara Erlandsson - 7 september 2011 22:08

Sitter & spelar Requiem For A Dream - Clint Mansell ft. Kronos Quartet jävligt högt i mitt rum och skriver en uppsatts om 3 olika spa-anläggningar i Sverige. 





Jävligt högt.

   

Ovido - Quiz & Flashcards