Sara Lindahl Erlandsson

Alla inlägg under februari 2011

Av Sara Erlandsson - 23 februari 2011 09:36


1. Hur gammal är du om fem år?
21...

 
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?

Erika

 3. Hur lång är du?

173 cm ungefär tror jag 

4. Vilken är den senaste filmen du sett?
I spit on your grave. Vidrig och konstig film.


     


 5. Vem ringde du senast?

Erik Thörn

 6. Vem ringde dig senast?

Martin Dillen Johansson

 7. Hur löd det senaste sms:et du fick?

men jag ska sova lite nu.. <3 smsar när jag börjar närma mig så kan vi ****

 8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Smsar om jag har tråkigt. Ringer om jag vill något eller pratar i skype om jag har tråkigt.

 9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?

Skilda

 10. När såg du senast din mamma?

typ vid 6.30

 11. Vilken ögonfärg har du?

Har blåa.


 


12. När vaknade du i dag?
Klockan 5.
 13. Vilken är din favoritjulsång?

Ingen aning. Gillar inte julsånger.

 14. Vilken är din favoritplats?

Min underbara sääääng... Annars vi vattnet en varm sommarkväll med vänner jag tycker om.


  


 15. Vilken plats föredrar du minst?
Tråkiga ställen. Typ skolan... 
16. Var tror du att du befinner dig om tio år?

iiingen aning. förhoppningsvis i en egen lägenhet med en katt & med ett bra jobb.

 17. Vad skrämde dig om natten som barn?

Har alltid vart lite smårädd för spöken osånt.


  


18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?

Vad Elias skrev till Erika på skype... HAHA

 19. Hur stor är din säng?

120 cm, tror jag iaf. lagom för mig (:



 20. Har du stationär eller bärbar dator?
En stationär & 2 st bärbara.

 21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Trosor och t-shirt. Ibland bara i trosor.

 


22. Hur många kuddar har du i sängen?
fyra
 23. Hur många landskap har du bott i?

Bara i västra götaland.

 24. Vilka städer har du bott i?

Lidköping, Skara, utanför Falköping, Disarås, Vara och nu utanför götene.

 25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?

Barfota i gräs, skor i snö, strumpor inomhus.

 26. Är du social?
Ja, oftast. Men ibland orkar jag bara inte med alla folk.

 27. Vilken är din favoritglass?
Hmm.. Gillar inte glass så mycket. Men isånafall isglass eller mint-mjukglass.

 28. Vilken är din favoritefterrätt?
Haha. Glass, sirap och stekt banan.

 29. Tycker du om kinamat?
Jaaa, fyfan vad det är gott!

 30. Tycker du om kaffe?

Nja sådär. Inte kommit dit än, men med socker och mjölk kan det gå ner.

 31. Vad dricker du till frukost?
O'boy eller mjölk/saft. Föredrar dock juice men mamma köper aldrig det :-(

 32. Sover du på någon särskild sida?

 Haha, somnar alltid på vänster sida.

33. Kan du spela poker?

Ja, jag kan spela det men jag är inte så jätte bra precis.

 34. Tycker du om att mysa/kela?
Ja, finns väl inte så mycket som är bättre.

 


35. Är du en beroendemänniska?
 Vadå beroendemänniska?
 36. Känner du någon med samma födelsedag som din?

Hmm.. Nej!

37. Vill du ha barn?
Nej, inte än iallafall. Hatar barn för tillfället.
 38. Kan du några andra språk än svenska?

Engelska.

 39. Har du någonsin åkt ambulans?

Nej :-)

 40. Föredrar du havet eller en bassäng?
Gillar inte havet så mycket. Visst, det är fint oså men det smakar äckligt och finns läskiga djur i det   

 41. Vad spenderar du helst pengar på?
Haha.. Jadu. Onödiga skit saker. Lite olika för varje månad f.ö


 42. Äger du dyrbara smycken? Näe.. Typ inte.

  43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?

Har alltid älskat greys anatomy, men följer det inte längre. annars går program som typ CSI, scrubs, family guy, how I met your mother, vänner, solsidan, La ink, de okända, jackass, MTV, osånt hem. 

 44. Kan du rulla med tungan?

Hahah, men nej?

  45. Vem är den roligaste människan du känner?

Får man vara tråkig och säga sig själv?   

 46. Sover du med gosedjur?

Neej...

 47. Vad har du för ringsignal?

Sony ericsson.

 48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?

Tror inte det.

 49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?

Lottens jacka.

 50. Flirtar du mycket?

Nej, inte speciellt. Men det kan väl vara roligt ibland.

 51. Kan du byta olja på bilen?

Hmm... vet inte.

  52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?

nej

 53. Vilken var den senaste boken du läste?

Kom närmare

 54. Läser du dagstidningen?

Nepppp

 55. Prenumererar du på någon veckotidning?

Nej 

 56. Dansar du i bilen?

Haha, kan man dansa i bilen..?

 57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?

Lyssnar inte på radio.

 58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?

Mitt namn på något papper.

 59. När var du i kyrkan senast?

Shit... Ingen aning. haha

 60. Vem var din favoritlärare på högstadiet?

Haha ingen idé att jag nämner några namn egentligen eftersom 
99% av er som läser skiter blanka fan i.

 61. Hur länge har du campat som längst i ett tält?

3 dagar eller något.

 62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig?

Kommer inte på någon speciellt nu faktiskt.

 63. Vad lyssnar du på just nu?

Ingenting. Läraren som står och babblar om något tråkigt.

Typ psyksocial arbetsmilö (?)

 64. Har du varit med i tidningen?

Japp

 66. Vem såg dig naken senast?

haha...



67. Vad är det för färg på din tandborste?
Har 3 st. 2 röda & 1 ljudblå.
 68. Hur imponerar man på dig?

Man är sig själv o.s.v är inte som alla andra. Rolig utan att göra sig till m.m

 69. Vem ringer du när du är arg/ledsen?
Ingen typ. Håller det för mig själv. 


 


70. Har du någon piercing?
Ja, i läppen & tungan. & öronen (?)

 71. Din största vinst?
Haha...  har typ aldrig vunnit något speciellt.

 72. Civilstånd?
Singel

 73. Vilka hemsidor besöker du dagligen?
Facebook, bloggar, flashback, bloggplatsen. 

 74. Är du fåfäng?
Nja kanske, beror ju på helt inom vad det gäller.

 75.  Ångrar du någonting du gjort?
Misstag lär man sig av, och är därför ingenting som man ska ångra.
Ångrar istället saker som jag inte gjort.

 76. Hur gammal är din pappa?
Shit.. Jag vet inte   

 77. Vilket är ditt drömjobb?
Haha ingen aning..

 78. Finns det något du verkligen skulle vilja göra men inte haft tillfälle, tid eller råd till?
Inget jag kan komma på. Har fullt upp som det är! Men hade velat ha en rejäl summa pengar så jag kan handla kläder, klippa mig o.s.v

 79. Vad har du haft för husdjur under ditt liv?
Råttor, katter som fan, hundar, kanin, orm, dammråttor.

 80. Berätta tre saker som dina läsare antagligen inte vet om dig?
Jag hatar att bli pillad mellan tårna, det vet bara "vissa". 

Jag sover så fort jag kommer åt ett ställe att sova på, typ en bänk i skolan, bussen m.m. 

Jag hatar bakelser. Blä. T.ex tårta, torra kakor.

81. Svär du ofta?
Haha. heeela tiden känns det som. 
 82. Sverige när det är som bäst?

På sommaren. När det är varmt, man behöver inte oroa sig för något & allt är bara sååå bra.

 83. Kan du åka slalom?

Har gjort det en gång när jag var liten, så jag vet inte.

 84. Vad har du ätit i dag?

Rostade mackor, skollunch.

 85. Vad har du för utbildning?
Gick på DLG, styling & spa. Men har bytt till bara stylist nu.

 86. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med?

Lilltån.

 87. Skulle du kunna tänka dig en bröstoperation?

Njaa... Vet inte. Kanske om jag får den gratis och om det ser naturligt ut. 


 88. Vilken är din bästa egenskap?

Lyssna, tänka.. Hm, jag vet inte?

 89. Vilken är din sämsta egenskap?

Lat som fan, ingen självdisiplin. 

 90. Nämn två historiska personer som intresserar dig?
Oj, kan inga historiska personer. Hahah

91. Saknar du något?
Det gör väl alla. Gamla minnen med vänner som aldrig kommer att
kunna upplevas igen bla.

 92. Är det viktigt att fira födelsedagar?
Ja, barns i alla fall. Dom uppskattar det på ett annat sätt. När man blir äldre
tror jag inte man tycker det är lika viktigt, åtminstånde inte med sin egen.

 93. Vad gör dig ledsen?
Djurplågare, människor som är fruktansvärt känslokalla som har lätt för att såra en.

 94. Vad gör dig glad?

När man lyckas med något man verkligen strävat efter.

 95. Har du varit gift eller förlovad?

Japp, 2 gånger om.

 96. Vad ska du göra i helgen?

Inte planerat något än. Har några småplaner, men äsch.. orka planera?

 97. Vad är det knasigaste du gjort?

oj... gör massa knasiga saker hela tiden.

 98. Vad har du för laster?
va?

 99. Vem är din förebild?

Måste man ha någon förebild?

 100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor?

Ska ha matte.. Men tror jag ska sova lite först. Eller läsa på flashback..


Av Sara Erlandsson - 23 februari 2011 08:39

Lovar du att vara ärlig: Ja
Du heter: Sara
Smeknamn: lite olika från olika kompisar
Låt just nu: coming son
Beroende av: coca cola...
Favoritkaraktär(er) i bok: oj, svårt. läser inte så mycket nu för tiden.
Vem behöver du mest just nu: ingen speciell faktiskt
Vad tror folk om dig: inte vet jag?
Vad får du oftast komplimanger för: mina ögon tror jag
Vad säger du för att imponera på någon: haha försöker inte imponera på någon. men att va sig själv är väl en bra idé?

Hur imponerar man på dig: man vågar vara sig själv & visar att man inte är "en i mängden" o.s.v.
Brukar du skratta för dig själv: ja, typ hela tiden. haha.
Vad står det i ditt senast inkomna sms: haha :( jag fryser som bara den :(
Vart bor du: Utanför hällekis
Trivs du där: ja, oftast.
Äger du några converse: ja.
Festar du mycket: hm.. beror väl på vem man jämför med? festar iaf minst en gång i månaden.
Sprit, cider, vin eller öl: öl
Brukar du bli för full: nej, inte längre
Vad har du för mobiloperatör: Telia
Är du allergisk mot något: Nej! :)
Har du haft sex idag: nej? haha
Nästa mål i ditt liv: skaffa ännu fler vänner

Hur svarar du i mobilen: beror på vem som ringer. oftast "hallå" eller "halloeja!" med pipig röst om jag vet vem det är. 
Vem ringde du senast: Erik Thörn
Vad sa den du senast pratade med i telefonen: Martin ringde och väckte mig igår vid 23. 
Antal timmar sömn inatt: 2, sen 6 timmars paus och sen 2 till.

Sov du ensam: Japp
Tycker du om din pappa: haha ja såklart
Brukar du komma i tid: njaa... stressar ganska mycket men hinner nästan alltid till det jag ska.
När mår du bra: när jag är med mina underbara vänner
När blev du fotad senast: igår
Hur känner du dig nu: tröööööttttt...
Vanligaste färg på dina kläder: jätte olika. men har nästan alltid något svart på mig.
Vad tycker du om fötter: haha inget speciellt
Är du smart: ja ibland så. 
Är du aktiv i skolan: näe, inte speciellt. men försöker!
Vad saknar du: sommaren!!!
Hade du en bra kväll igår: Ja
Favoritdryck på morgonen: juice eller o'boy

Rakar du benen: aa.. fast typ 2-3 gånger om året. haha 
När brukar du gå och lägga dig: oj.. vääääldigt olika. mellan 22 och 02.

Är du blyg: nej, inte så.
Sysslar du med någon idrott: Nej
Vill du hellre ha mail än brev: brev är mer spännande :-)
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: hm.. njae. inte på kärleken men jag tror att det kan väcka ett intresse. 
Hur mycket krävs det för att du ska bli full: inte alls mycket... mellan 2-5 öl
Har du spytt offentligt: när jag var liten ja.
Vad är det pinsammaste du har gjort på fyllan: haha, sagt saker jag absolut inte skulle ha sagt eftersom jag blir nog missförstådd mycket när jag har druckit.
Vad skulle du göra om du vore kille för en dag: ha sex :-)
Är du nöjd med ditt liv: ja! 
Om inte, vad vill du ändra på: mindre stress
Kategoriserar du dig själv i någon speciell stil: min egna
Är du bortskämd: neej
Vad gör du i morgon: umgås med kompisar och är i skolan.

Av Sara Erlandsson - 23 februari 2011 07:50

Vill lite idag. Igår gick jag & la mig klockan 21. Gick upp klockan 23 igen och tog prov prov på Liam. Satte mig vid datorn lite & skulle gå och lägga mig igen. Slutade med att jag satt uppe till klockan 3 & gick upp klockan 5 igen. 


Haha. Är inte överdrivet trött än men det kommer väl i eftermiddag. Som tur är ska jag sova hos Erika inatt och hon satt också uppe till 3 eller något så vi kommer väl vara lika trötta & sova hela dagen... (ingen uppdatering i em.)


   random, söt, bajsbild


Sitter i skolan nu. Wiho. Godnatt. 

Av Sara Erlandsson - 22 februari 2011 20:20

Kom hem precis. 

Var & fikade med Amanda efter skolan. Gud, så jag har saknat henne! Vi hade mycket att prata om men kände nästan ändå att jag hade ännu mer att säga. Skrattade gott åt hennes söta dialekt. Haha. Vi gick till mcD & tog varsin varm choklad. 


  

  


Vi satt & pratade i ca. 1 1/2 timma. Sen tog jag bussen till Mariestad & tåget till Hällekis. Sen mötte jag David & Thörn. Vi gick upp till Thörn & spelade Guitar Hero. Putte kom & hämtade mig vid 19.30


      

Av Sara Erlandsson - 22 februari 2011 08:00

... att sånthär gjorde vi igår. 


    

Av Sara Erlandsson - 22 februari 2011 07:46

Gick & la mig 21.30 igår. Var så hiiimla trött! Vaknade dock vid 12 och var pigg men somnade om iallafall.

Kom precis till skolan nu. Börjar 8.40 så har typ 50 minuter att sitta vid datorn. Kul...

Vi ska åka skridskor på idrotten idag. I 2 timmar. 


       

Det här är typ jag när jag åker skridskor.


Sen har vi lunch, sen ytterligare typ 2 lektioner och sen slutar vi. Idag ska jag träffa Amanda efter skolan, ska bli roligt att träffa henne igen. Har faktiskt inte träffat henne sen i somras! 



Herregud, tänk att jag såg ut såhär då. Ganska stor skillnad för att säga det själv!


  

Av Sara Erlandsson - 21 februari 2011 18:24

Kom precis hem ifrån Lidköping. Åkte dit efter skolan. Gick bort till DLG, som vanligt. Där hittade jag Martin. Jag gick med honom till banken, sen till Streetaddict och sen gick vi & fikade. Hähä, varm choklad och toast. Fan vad gutt det var. 


  

  


Sen gick vi till tåget. Jag kom nyss hem, lekte med mamma & mina småbröder. Haha, fånga råttan eller något. Jag som avskyr att leka med barn...   


  



Satte mig precis här. Har musik & facebook på ena datorn och läxor & blogg på denna. Moahaha. Nejfan, nu måste jag plugga......


    dator & cola    haha, kommer snart börja rulla fram istället!  läxor...   

Ovido - Quiz & Flashcards