Sara Lindahl Erlandsson

Alla inlägg under januari 2011

Av Sara Erlandsson - 5 januari 2011 23:16

 



Ja, det var den nog allt. Den var sådär bra, fast ändå bra haha! 
Ja, jag umgås nästan bara med killar... Varje dag om man säger så. Däremot har jag väldigt nära tjejkompisar som bor lite längre bort. T.ex Amanda, Cicci, Lela (lela är det mer nu när vi går i samma klass, men inte mycket efter skolan. Däremot är vi bästa vänner) & Erika.  Du har säkert läst om dom här i bloggen, jag träffar dem väldigt sällan men de är dom som vet ALLT om mig & det känns precis lika underbart varje gång vi träffas fastän det kan ha gått flera månader emellan. 
Varför? Jag har alltid haft lättare att bli kompis med killar och jag är inte så "rädd" av mig som kanske många tjejer är. Jag är alltid mig själv och bjuder ganska mycket på mig själv. Jag gillar inte att bråka, det är det värsta jag vet och killar bråkar nog inte lika mycket som tjejer. Sen är det lättare att skaffa killkompisar snabbare än tjejer, tjejer är så "svåra" att komma åt om man säger så, så det har nog blitt så iom att jag flyttat så många gånger och inte "hunnit" skaffa mig RIKTIGT bra tjejkompisar :-) 
Men jag har väldigt många tjejkompisar också, träffar dem bara inte lika ofta.
Det blev ett långt svar men hoppas det dög :-) tack för kommentaren. 

Ja, det var den nog allt. Den var sådär bra, fast ändå bra haha! 


Ja, jag umgås nästan bara med killar... Varje dag om man säger så. Däremot har jag väldigt nära tjejkompisar som bor lite längre bort. T.ex Amanda, Cicci, Lela (lela är det mer nu när vi går i samma klass, men inte mycket efter skolan. Däremot är vi bästa vänner) & Erika.  Du har säkert läst om dom här i bloggen, jag träffar dem väldigt sällan men de är dom som vet ALLT om mig & det känns precis lika underbart varje gång vi träffas fastän det kan ha gått flera månader emellan. 


Varför? Jag har alltid haft lättare att bli kompis med killar och jag är inte så "rädd" av mig som kanske många tjejer är. Jag är alltid mig själv och bjuder ganska mycket på mig själv. Jag gillar inte att bråka, det är det värsta jag vet och killar bråkar nog inte lika mycket som tjejer. Sen är det lättare att skaffa killkompisar snabbare än tjejer, tjejer är så "svåra" att komma åt om man säger så, så det har nog blitt så iom att jag flyttat så många gånger och inte "hunnit" skaffa mig RIKTIGT bra tjejkompisar :-) 


Men jag har väldigt många tjejkompisar också, träffar dem bara inte lika ofta.


Det blev ett långt svar men hoppas det dög! tack för kommentaren. 


Av Sara Erlandsson - 5 januari 2011 17:15

Nu har jag tid att blogga lite. 


Igår kom Martin och Thörn hit. Vi satt med musik, datorn, prata & chilla i början sen bestämde vi oss för att köra anden i glaset. Hände inte ett skit, så jävla tråkigt.. 




Sen kollade vi på skräckfilm, White Noise 2. Den var ganska bra   


Sen gick vi & la oss o sov. 

  

    

  

Vi vaknade vid 15.00 idag, gick upp och åt sen storstädade vi mitt rum, typ.. Haha. 


Nu gör vi inte ett skit   snart kanske Robin & Björk kommer över en stund. 



Av Sara Erlandsson - 4 januari 2011 18:35

Här kommer ännu fler bilder från igår. Johanna har lagt ut alla på facebook nu. 


  Från vänster: Emma, Sara, Johanna, Josse, Marre & Jag.


    Brudar! 


   Från höger: Karin, Rebecca, Kikki, Josse & Jag.


   

   Karin, Rebecca & Josse.


  

Johanna, Josse & jag. Kolla min söta putmage btw. Hahah..



Var precis i affären & köpte cola. Ska städa mitt rum & lite så nu. Martin kanske kommer sen. 

Av Sara Erlandsson - 4 januari 2011 17:36

Har velat pierca mig länge nu men vet inte vad jag ska göra för någon. Tycker alla är precis lika snygga men här är de jag funderar mest på: 


  


1. Labret. Så jävla snyggt! Jag tror jag skulle passa i det men det känns som att det är så många "skabbiga emos" som har labret och jag vill inte förknippas med en skabbig emo. Haha! 


  

2. Off center - Labret. Också skit snyggt.. Vet dock inte om jag skulle passa i det. 


  

3. Mouche. Tror jag skulle passa i den eller labret bäst. Fast denna är så fjortis - stämplad så jag vet inte... Vill inte se ut som en fjortis. Fast i och för sig ska man ju skita i vad alla andra tycker.


  

4. Smiley. Fifan vad snyggt det är med en sån alltså.  Har velat ha en sån hur länge som helst! Sen är det inte så många som tycker det är snyggt, och därför gillar jag den ännu mer ;-) 

Av Sara Erlandsson - 4 januari 2011 16:15

       

                   

     

    



Grattis till Johanna som fyllde 18! Hoppas du hade en riktigt bra dag :-)   

& tack alla andra för en bra kväll. 


Fler bilder kommer nog senare btw.

Av Sara Erlandsson - 4 januari 2011 06:20

Kom precis hem. Har haft en riktigt bra kväll! Tack allihopa. Lägger upp bilder & sånt i morron. 


Är trött men kan inte sova :-/ .. 

Av Sara Erlandsson - 3 januari 2011 19:07

- Wall of text -


LIAM ÅKTE AKUT IN TILL SJUKHUSET MED AMBULANS

Höll precis göra mig iordning när mamma ringer in mig till huset och säger till mig att skynda mig in fort som fan. Skulle egentligen iväg på fest, men dom planerna blev totalt rubbade när jag fick veta att mamma hade ringt ambulansen. 


Min lillebror som hade spytt och var knappt medveten. Han bara hängde när jag kom in. Han har diabetes så det är därför han reagerar såhär. Han fick något som kallas ketoner (d.v.s blodsockret höjs väldigt fort) vilket är som ett "gift" för kroppen, om man inte kontaktar sjukhus omedelbart kan han hamna i koma och i värsta fall dö.  Mamma satte honom i mitt knä tillsammans med en hink medans mamma packade ihop för en natt på sjukhuset. Efter en stund ser jag blåljusen utanför huset och efter en stund kommer 2 läkare in i huset. De tar med sig Liam & mamma och jag stannar kvar och är barnvakt med Hampus. Blev så himla besviken, har verkligen inte lust att sitta hemma en dag till.... 

Så har vart barnvakt åt Hampus i ca. 1 1/2 timma nu. 


Så nyss ringde mamma och sa att dom var påväg hem för Liam hade helt plötsligt blitt frisk    ... Blev så himla lättad och glad. Dels för att jag slipper vara hemma och dels för att jag är glad för att allt är bra med Liam.


  

  

Stackare.. Han ser ju inte klok ut. 


SÅ från: 


  


TILL:


  


Så drar jag mig iväg & firar Johanna iallafall! Grattis   


Nu ska jag platta håret o.s.v. 

Av Sara Erlandsson - 3 januari 2011 18:45

Hejhej! Igår blev det ingen uppdatering. Hade typ inte tid/lust.


Åkte med tåget till Martin vid 16.40 igår, strax efter att jag vaknat alltså. 

Vi gick upp till affären och köpte chips & cola. Sen gick vi hem till honom och laddade ner en film & käka tacos

Efter filmen åkte jag hem till Hällekis igen vid 21.00


  

   Martin skulle gästblogga, men efter att ha skrivit färdigt hela inlägget strunta han i att publicera det.   


  

  


Efter att jag hade åkt hem kom Wille & Thörn och mötte mig. Vi gick hem till Wille (brutus) och kollade på film, har inte träffat honom på as länge så hade saknat honom   .. Sen kollade vi på en till film, Paranormal Activity 2. Lite otäck var den, några "hoppa-till-scener". Sov över hos Wille och åkte hem vid 9 imorses. 


  

  

Ovido - Quiz & Flashcards