Sara Lindahl Erlandsson

Alla inlägg under januari 2011

Av Sara Erlandsson - 30 januari 2011 22:35

DARK WATER


  

Regissör: Walter Salles

Utgivningsår: 2005

Längd: 105 minuter
Genre: Rysare


Handling:

Dahlia har precis genomgått skiljsmässa och flyttar, tillsammans med sin dotter Ceci, till en nedgången lägenhet. De väntar sig lugn och ro men istället får de de motsatta. Mystiska saker händer i lägenheten och Ceci verkar ha skaffat sig en låtsaskompis vid namn Natasha. Mystiska ljud och ihärdigt droppande av vatten gör att Dahlias fantasi böjar skena iväg och hon gör allt för att få klarhet i det som sker. Men istället kommer det hotfulla vattnet bara närmare och närmare...


Mitt betyg:  2,5/5   ,  /  
Såg denna när jag var yngre och tyckte den var riktigt otäck. Förstår inte hur jag kunde tycka det egentligen. Filmen är rent ut sagt ganska långtråkig, men den får ändå ett halvt betyg p.g.a den goda "storyn". Handlingen av själva filmen är bra men dom kunde ha gjort den mycket mycket läskigare. Det finns tydligen en japansk verison av filmen (orginalversionen) och den är nog betydligt mycket bättre och läskigare. Kanske värt att se den istället?   


Av Sara Erlandsson - 30 januari 2011 21:35

I engelskan så har vi i uppgift att göra en muntlig pressentation i valfritt ämne som vi sen ska redovisa inför hela klassen. Vi ska alltså stå och prata, utan papper endast några stödord, i en hel jävla kvart! Hur fan ska det gå? 

Jag skriver om filmer.. Haha. Så det har jag hållt på med hela kvällen typ. 


Nu sitter jag och mamma och kollar på Dark Water, en skräckfilm/thriller det med. Har sett den förut men kommer inte ihåg allt riktigt. Jag skriver en recension om den lite senare :-)

Av Sara Erlandsson - 30 januari 2011 18:36

Skrev ju om att jag hade lagt en lapp på min klädhög "trampa inte på oss, tack! =)" 

och nu när jag kom hem såg jag att min plattång och lampa hade lämnat en lapp åt mig:


  

   Stäng av mig så det inte börjar börjar brinna tack


Stog det. 

Mina prylar verkar kunna kommunicera tydligen,   

Av Sara Erlandsson - 30 januari 2011 16:41

MARTYRS


Regissör: Pascal Laugier 

Utgivningsår: 2008

Längd: 95 minuter
Genre: Skräck


Handling:

När Lucie var liten blev hon torterad med lyckades rymma därifrån. Hon hamnade på sjukhus och där träffade hon Anna. Hon får en oerhört stark vänskap med denna flicka. För Anna berättar Luice om den flicka som förföljer henne. 15 år passerar och vi hamnar i ett öde hus ute i skogen där en till synes galen kvinna stormar in i huset och mördar familjen brutalt. Efter det använder hon telefonen och på andra änden är det Anna som svarar... 


Mitt betyg:  2/5    
Hmm.. Vet inte vad jag ska säga om den här filmen riktigt. Den var väldigt knepig, lite spännande, brutal och väldigt... konstig. Konstigt slut, men ändå bra slut. Haha. Om man gillar filmer som hostel och liknande tortyrfilmer, så se den, då kan den vara sevärd. Halva filmen är lite "spöaktig" och resten är tortyr. Hm, ja. Kommer inte se den igen.


 

Av Sara Erlandsson - 30 januari 2011 16:34

Ville bara säga att i år har jag bloggat i 4 år. Sjukt ju! Har haft 2 bloggar innan denna som jag bloggade på. En som jag bloggade på i 2.5 år (http://erlandsson.bloggspace.se) den finns alltså fortfarande kvar. Och en som jag bloggade på i några månader bara. (http://saraerlandsson.myblogg.se).

Hatade den sista bloggen, bara massa spam och skit men hade däremot en hel del läsare där. 

Tror att jag har hittat rätt nu, på bloggplatsen. Det känns bra här. 


Ja, det var inte det jag ville säga egentligen. Det jag ville säga var att jag ska börja skriva mina egna filmrecensioner igen. Precis som jag alltid gjorde på den förstnämnda bloggen. Slänger upp en här om en liten stund så får ni ett litet smakprov.   

Av Sara Erlandsson - 30 januari 2011 16:13

Vi åkte ju som sagt till Martin igår. Vi kom dit lyssna på musik en stund och sen gick vi upp till affären och köpte Godis m.m 



  


Kom tillbaka till Martin och satte oss och kollade på Pirates of Caribbien (stavas det så?). Sjukt länge sen jag såg den filmen. Haha, tycker att Johnny Depp är så jävla snygg & cool i dom filmerna. Han är så "flummig" haha love,   


  

  

Snygg är han...


Jag och Thörn åkte tillbaka till Götene igen. Sov här en natt till. Vad ska jag göra hemma liksom? Vi kollade på film oså & sen gick vi o la oss. 


Vaknade vid halv 3. Hatar att vakna så sent! Ska böja gå upp tidigare på helgerna (eller aa.. försöka.. haha).. Käkade frukost och sen dess har vi suttit vid datorn. 


Vet inte när jag ska hem riktigt, fan vad fort denna helgen har gått. Jävla skit, har ångest för skolan denna veckan. Åh. Aja, det brukar kännas bättre när veckan väl är där. 


Vad har ni gjort i helgen? Bara suttit hemma eller vart ute och festat?

Har ju vart en lugn helg för min del, som sagt.   

Av Sara Erlandsson - 29 januari 2011 15:31

  

      

Jag är lila idag. Lila hår, lila tröja, lila mössa... 


Snart går bussen till Källby. Vi ska till Martin. 

:-)

Av Sara Erlandsson - 29 januari 2011 14:15

  

Underbara sol   

Ovido - Quiz & Flashcards